مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فرهنگی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

تبریز(پانا) - مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان نقش بنیادین زن در ساخت خانواده و جامعه‌ای سالم و پویا، به اجرای طرح دانش‌افزایی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار فرهنگی در سطح استان اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فرهنگی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نقش زنان که تشکیل دهنده نیمی از جمعیت کشور هستند حساس ترین و ماندگارترین نقش ها در حرکت و پیشرفت به سوی رشد و کمال است و از طرفی افزایش آمار زنان سرپرست خانواده موجب افزایش آسیب ها و مشکلات در سال های اخیر بوده که جامعه را دستخوش تغییر کرده است.

وی افزود: تلاش ما در امور بانوان آموزش و پرورش بر این است که زنان توانمند را بیشتر بشناسانیم. در همین راستا بر روی توان افزایی زنان متمرکز هستیم تا بتوانیم زنان شایسته و لایق را تربیت و معرفی کنیم تا در تصدی مدیران زن در آموزش و پرورش که مورد تاکید مسئولین محترم میباشد کوشا باشیم.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت ادامه داد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به منظور بهبود بخشی به وضعیت زنان سرپرست، افزایش قدرت پایداری و استقامت و فائق آمدن آن عزیزان بر مشکلات و چالش های پیش رو، نحوه مدیریت صحیح و مطلوب، تقویت مهارت های فردی و اجتماعی افراد از جمله برنامه های ما است که در این راستا طرح دانش افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار در کل استان اجرا می شود.

وی افزود: از شاخصه های تکوینی زن می توان به عاطفی بودن، علاقه و مهر مادری، روح اطاعت و تواضع زن اشاره کرد که این موارد از عوامل موفقیت جنس زن در نقش های مدیریتی اش در خانواده میباشد. مدیریت عاطفی زنان در ایجاد بهداشت روانی خانواده نقش موثری در استحکام بنیان های خانواده دارد. زنان در نقش مادری و همسری می توانند روابط اعضای خانواده را بر اساس عشق و محبت بنا نمایند چراکه ذات سرشته بر خوی نیکی و محبت است که می‌تواند کانون خانواده را به محیط امن و آرامش بخش تبدیل نماید و مودت و رحمت را در نهایت به خانواده حاکم نمایند.

آذریان خاطرنشان کرد: مدیریت اقتصادی زن در خانواده با رعایت اعتدال و اقتصاد خانواده، خودداری از اشراف و تبذیر و داشتن روحیه قناعت از مهمترین ویژگی های همسر مطلوب در روایات اسلامی می‌باشد؛ زنان در نقش همسری با خوش رفتاری در نقش مادری با مهربانی در برابر مشکلات و دشواری های زندگی در اجتماع و محیط کاری با نظم و دقت بیشتر موجب آرامش بخشی به خانواده و اجتماع می‌شوند که نهایتا با ایجاد خانواده سالم و متعادل جامعه پویا و سالم خواهیم داشت که به این ترتیب شقاوت و سعادت هر جامعه به چگونگی مدیریت زنان در جایگاه اجتماعی آنان بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار