علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با پانا:

پرسپولیس با اشتباهات داوری صدر را گرفت

ویسی فرهنگ حرف زدن یاد بگیرد/باید قرارداد ساپینتو تمدید شود/خوشحالم همه زبان پرتغالی یاد گرفتند!

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است پرسپولیس با اشتباهات داوری توانسته به صدر جدول برگردد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس با اشتباهات داوری صدر را گرفت

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به از دست رفتن قهرمانی آبی‌ها با توقف مقابل صنعت نفت آبادان گفت:«استقلال و بازیکنانش تمام تلاش خود را کردند تا فصل موفقی داشته باشند. اتفاقاتی افتاد که تیم را از مسیر دور کرد و اجازه نداد بتوانیم به صدر برسیم. متأسفانه در برخی بازی‌های حساس داوری‌ها به ضرر ما شد و امتیازات را از دست دادیم. وقتی ۸ امتیاز عقب بودیم، بچه‌ها خیلی تلاش کردند تا ثابت کنند می‌توانند آن را از بین ببرند. وقتی آن امتیازات را جبران کردند، شرایط،سخت شد. حذف از آسیا و مشکلات مدیریتی باعث شد تا تیم لطمه ببیند.»

وی ادامه داد: «تا قبل از دربی همه‌چیز خوب پیش می‌رفت. اما در دربی متأسفانه پنالتی واضح ما را داور نگرفت. اگر آن پنالتی گرفته می‌شد، نتیجه قطعاً فرق می‌کرد. وقتی نتیجه دربی از دست رفت، استقلال روی سراشیبی افتاد و باعث شد مقابل صنعت نفت هم امتیاز بدهیم. بالاخره باخت در دربی تبعات دارد و یقه تیم را گرفت. البته که استقلال نیز‌ بازی همیشگی خودش را انجام نداد. بعضی بازیکنان هم می‌توانستند ازخودگذشتگی بیشتری داشته باشند. در بعضی صحنه‌ها یا خودشان شوت زدند یا اینکه فقط رفع مسئولیت کردند. در کل بازی خوبی نبود. آن تبلیغاتی که برای این بازی انجام‌شده بود و خاص‌ترین دربی بود، چیزی ندیدیم. راستش ما جنبه نداریم. انتظار بازی بهتری داشتیم اما باکیفیت نبود.»

پیشکسوت استقلال با تأکید بر اینکه پنالتی این تیم در دربی گرفته نشد، افزود: «متأسفانه داوری‌ها را رها کرده‌اند. همه‌ تیم‌ها از قضاوت داوران شاکی هستند. همه گفتند پنالتی دربی، پنالتی بود. فقط عده‌ای گفتند پنالتی نبود که معمولاً اشتباهات را ماست‌مالی می‌کنند و هر چه داور انجام داده را تائید می‌کنند. شک نکنید اگر داور پنالتی می‌گرفت، بازهمین عده می‌گفتند پنالتی بود. داور باید صدم ثانیه تصمیمش را بگیرد و احتمال اشتباه دارد. اما کارشناسی که از تلویزیون چندین بار صحنه را می‌بیند، نباید پا روی حق بگذارد. بگوید داور اشتباه کرد. داور هرجور سوت بزند، این‌ها تائید می‌کنند. وقتی اشتباهی می‌شود باید یقه داور را بگیرند و محرومش کنند تا اشتباهات کم شود.»

علیرضا اکبرپور گفت: «بازهم چیزی تمام نشده است. روی کاغذ پرسپولیس شانس بیشتری دارد اما در زمین فوتبال اتفاقاتی رقم می‌خورد که روی کاغذ ننوشته است. تیمی را نمی‌شود دست‌کم گرفت. مثلاً بازی پرسپولیس با پیکان، واقعاً داور چه خطایی را گرفت؟ من که نفهمیدم. نمی‌خواهم بیشتر حرف بزنم. ولی داور اشتباه کرد و آن‌ها صدرنشین شدند. فوتبال خبر نمی‌کند. یک تیم در اوج آمادگی، ممکن است به این ضعیف ببازد.»

وی با انتقاد از صحبت‌های عبدالله ویسی که به ساپینتو حمله کرده بود، تأکید کرد: «آقای ویسی به چه چیز خود می‌نازی که در تلویزیون لیوان به دست گرفتی و هرچه از دهانت بیرون می‌آید، می‌گویی؟ اگر دم از فرهنگ و تمدن ایرانی می‌زنی، چرا خودت فرهنگ حرف زدن بلد نیستی؟ نمی‌خواهم از ساپینتو دفاع کنم اما هر کنشی، واکنشی دارد. اگر او حرکتی انجام می‌دهد، تیم‌های دیگر می‌دانند او هیجانی است، او را تحریک می‌کنند. خوشحالم از وقتی‌که ساپینتو آمده، همه‌ مربیان ایران پرتغالی یاد گرفته‌اند. ازتیم‌های دیگر خواهش می‌کنم مربیان انگلیسی، ایتالیایی و ..‌ بیاورند تا بقیه زبان‌ها را هم کامل یاد بگیرند! من که ترکم، فارسی را به‌زور حرف می‌زنم. آن‌وقت نمی‌دانم این‌ها چطور در عرض ۷، ۸ ماه پرتغالی یاد گرفتند.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «خودم را می‌گویم. ما متأسفانه فرصت‌طلبیم و عقده‌داریم. اروپایی‌ها ساده و صاف‌اند. انشالله شرایطی پیش بیاید که ما هم مثل آن‌ها به‌دوراز ریا و تظاهر، صاف باشیم. راحت حرف بزنیم و رفتار کنیم تا برای ما عقده نشود. ساپینتو دوست دارد، بپرد و خوشحالی کند‌. به کسی ربطی ندارد. تو هم اگر بلد نیستی یاد بگیر و شادی کن. من وقتی گل می‌زدم شادی بعد از گل بلد نبودم. این ایراد از من بود و بقیه تقصیری نداشتند. بازیکن گل می‌زند، ده تا پشتک می‌زند. آن‌وقت من باید ناراحت شوم؟»

علیرضا اکبرپور گفت: «من اگر در استقلال مسئول بودم، بدون شک قرارداد ساپینتو را تمدید می‌کردم. به خاطر این مربیان هم شده می‌گذاشتم ادامه دهد تا آن‌ها چیزی از او یاد بگیرند. تیمش بااینکه قهرمان نشده اما فوتبال دل‌چسبی بازی می‌کند. هیجان و سبک و سیاق به فوتبال ما آورده است. فقط دنبال سوتی گرفتن هستیم. این‌ها را هم ببینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار