مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

هفته بزرگداشت مقام معلم فرهنگ تقدیر از متولیان تعلیم و تربیت را نهادینه می‌کند

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه جایگاه اجتماعی معلم در جامعه بسیار بالاست گفت هفته بزرگداشت مقام معلم نهادینه کردن فرهنگ تقدیر از متولیان آموزش،تعلیم و تربیت کشور است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته بزرگداشت مقام معلم فرهنگ تقدیر از متولیان تعلیم و تربیت را نهادینه می‌کند

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به آیه هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون اظهار داشت: جایگاه اجتماعی معلمین در جامعه ، رفیع می باشدو هفته بزرگداشت مقام معلم، نهادینه کردن فرهنگ تقدیر از متولیان آموزش، تعلیم و تربیت کشور می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ۴۹ شهید معلم استان و ۵۵۰ دانش آموز شهید افزود: شهدای فرهنگی برای حفظ ایران و اسلام در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و معلمین شهید، اسوه واقعی علم آموزان و فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

اسماعیلی ضمن اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام " العلم سلطان علم مایه اقتدار و توانمندی است" و با
اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند اظهار داشت : آموزش و پرورش وسیله پیشرفت کشور است و برای قدرتمند شدن باید از مسیر آموزش و پرورش عبور کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود : باید بیش از پیش به گفتمان تبیینی و قدرشناسانه از معلمان توجه شود وهمه ما مدیون معلمانی هستیم که مسیر تعلیم و تربیت را برای ما هموار نمودند.

وی با اشاره به اشراف و وقوف رهبر انقلاب به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ، و تعبیر معظم له از معلمان به عنوان «سربازان گمنام نظام اسلامی» گفت : بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به رهنمود های رهبر انقلاب نسبت به تقویت هویت ایرانی تاکید کرد: باید نسبت به تقویت و برجسته سازی افتخار دانش آموزان به ایرانی بودن خود و توجه و نظارت به این امر مهم در محتوا و برنامه های درسی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری همایش فرزندان شاهد فرهنگی ، بر تمجید از مجاهدت ها و ایثارگری های معلمان در تربیت فرزندان ملت اشاره نمود و افزود: بیشترین دغدغه معلمان دغدغه بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش و پرورش با کیفیت است.

گفتنی است مراسم متمرکز استانی هفته گرامیداشت مقام معلم و آئین تجلیل از معلمین منتخب استانی با حضور همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ، افشارچی استاندار زنجان، اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان و شماری از مسئولین استان ، فرهنگیان و پیشکسوتان تعلیم و تربیت استان در سالن اجتماعات کانون سهروردی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار