مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پیشرفت کشور جز با آموزش و پرورش میسر نیست

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت پیشرفت کشور جز با آموزش و پرورش میسر نیست.

کد مطلب: ۱۳۶۸۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت کشور جز با آموزش و پرورش میسر نیست

سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در مراسم آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب به یکی از قله های آموزش و پرورش اشاره کردند که همه کارشناسان و صاحبنظران آموزش و پرورش نیز در این خصوص اذعان دارند اگر کشوری می خواهد به جایی برسد جز با آموزش و پرورش میسر نمی‌شود.

وی گفت: رهبری در دیدار اخیر فرمودند خصوصی کردن آموزش و پرورش اشتباهی بزرگ است اتفاقا برخی کشورهای موفق همه تمرکز و توجه خود را بر آموزش و پرورش گذاشته اند و به خصوص در مقطع ابتدایی کار می کنند. ایشان فرمودند وزیر و سرپرست های بسیاری در آموزش و پرورش آمده و رفته اند درصورتی که آموزش و پرورش جایی است که بذر کاشته شده چندسال طول می کشد تا به نتیجه برسد، کمتر دولتی در فکر کاشت بذری می افتد که ۲۰ و چندسال دیگر برداشت شود. کار سختی است اما امیدواریم در دولت سیزدهم انشالله اتفاق خواهد افتاد.

شوشتری یادآوری کرد: حضرت آقا در بیانات خود تاکید کردند باید دولت، مجلس و برنامه و بودجه آموزش و پرورش را حمایت کنند. خدا را شاکریم که شخص اول کشور ما اینقدر به آموزش و پرورش اهمیت می دهد و باید این سخنان رهبر با انتشار فراوان فرهنگسازی و به دولت، مجلس و دستگاه ها ارسال شود.

وی گفت: امام خمینی(ره) سعادت و شقاوت هر جامعه را به تعلیم و تربیت وابسته دانستند و متولی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است. باید فرهنگسازی شود تا وزرای آموزش و پرورش با بازی های سیاسی جا به جا نشوند و وقت داشته باشند نتیجه اقدامات خود در دراز مدت ببینند و فرصت آسیب شناسی و تصحیح بر آن داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان به سخن دیگری از رهبر انقلاب اشاره کرده و گفت: آخرین جایی که باید تعطیل شود آموزش و پرورش و مدارس است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دوران کرونا ضربه بسیار سختی به تعلیم و تربیت زد که نباید تکرار شود و در پایان استعانت می طلبیم از درگاه علی بن موسی الرضا(ع) برای توفیق خدمت.

سید ابوالفضل حسینی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: شمار معلمان شرکت کننده در فرایند خودارزیابی ۱۰ هزارو۷۴۵ نفر بود که ۸هزارو۲۲۸ شرکت کننده خانم و ۲هزار و۵۱۷ شرکت کننده آقا بودند.

وی اظهار کرد: شمار معلمان راه یافته به مرحله منطقه ای ۴هزار و۲۹۵ نفر است که ۱۰۹۳ نفر آقا و ۳هزار و۲۰۲ نفر خانم هستند و شانزده نفر آن ها به عنوان معلم منتخب به مرحله کشوری راه یافتند.

عضو ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: شانزده نفر از معلمان نمونه منتخب استان در سال ۱۴۰۲ به مرحله کشوری راه یافتند که چند روز گذشته به دیدار با مقام معظم رهبری دعوت شدند و هفته اینده دیداری با ریاست جمهور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آرزو نصری (ابتدایی، احمدآباد)، علی طالبی (ابتدایی، سرولایت)، اسماء مقدسی (ابتدایی، فریمان)، فائزه الیاسی (ابتدایی، کلات)، سمیرا دهقان رحیم بیگی (ابتدایی، ناحیه یک)، بهرام فرهادی‎مقدم (متوسطه اول، تربت جام)، حفیظ ا... مشهوررودی (متوسطه اول، خواف)، الهام فریمانه (متوسطه اول، سبزوار)، اکرم کلانی (متوسطه دوم، تبادکان)، زکیه شرفی (متوسطه دوم، جوین)، مرتضی کاظمی (متوسطه دوم، رشتخوار)، فاطمه شکوری مطلق ششتمدی (متوسطه دوم، ششتمد)، امین اسماعیلی (متوسطه دوم، قوچان)، راضیه متولی حبیبی (متوسطه دوم، ناحیه۲)، الهه وهابی‎ نژاد (متوسطه دوم، ناحیه۲) و ملیحه ممرآبادی (متوسطه دوم، ناحیه ۶)، شانزده معلم نمونه منتخب استان هستند که به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و نکوداشت مرحوم حیدری مدیرکل فقید آموزش و پرورش خراسان رضوی، سخنرانی و تشکیل میز خدمت در نماز جمعه این هفته، تجلیل از سفیران سلامت، نشست با معلم عشایر و بسیاری برنامه های دیگردر هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه ریزی شده.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: به امید اینکه همه مسئولیت خود را در قبال آموزش و پرورش بدانند و انجام دهند.

دانش آموز خبرنگار: احد غایتی وعلی خوشدوست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار