پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت هفته معلم

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت هفته معلم

متن پیام سیدامیر شوشتری به شرح زیر است:

« هوالذی بعث فی إلامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة
به نام خداوندی که جان انسان‌ها را به زیور عشق و اندیشه آراسته است

اعتلای فرهنگ و جاودانگی تمدن یک سرزمین، مرهون و مدیون تلاش فرهیختگانی است که بهترین سال‌های عمر خود را در راستای ارتقای سطح بینش و دانش آن جامعه صرف می کنند، آنانی که کاروان سالار هدایت زندگی بشر هستند و حیات انسانی، هرگز از وجود بی‌بدیلشان بی‌نیاز نبوده و نخواهد بود.

صحیفه تاریخ تعلیم و تربیت سیمای مربیان نام‌آور و مجاهدان نستوهی چون عیسی(ع)، موسی(ع) و محمد(ص) را بر اوراق زرین خود نقش ابدی زده است. در سراسر تاریخ، قلم‌ها، بارها در گوش اوراق نجوا کرده‌اند و بزرگ مردان و زنانی را به تصویر کشیده‌اند که تعلیم و تربیت را در حریم امن آموزش به زیباترین شکل قلم زده‌اند و گاه در این وادی لبریز از قداست‌ها، تلخی‌ها و مرارت‌ها را به جان نوشیدهاند؛ اما صبوری گزیده اند. مطهری‌گونه‌ها تجلی گاه چنین عرصه‌ی رفیع و تبلور این مسیر خطیر و وارثان راستین راه انبیا هستند.
امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نیز، مسیر پیشرفت جامعه به دست توانای معلمان، افسران سپاه پیشرفت میسر می‌شود و تحول به سمت چشم انداز جامعه از رهگذر تحول در تعلیم و تربیت رقم خواهد خورد و تاکیدات مکرر رهبر حکیم انقلاب اسلامی و تعابیر عمیق ایشان، بهترین گواه بر این مدعا است.
به پاس کرامت انسان‌هایی چنین مقدس، باید سر تعظیم فرود آورد، آنان که سزاوار هستند به نام وارث پیامبران.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، ایام نکوداشت مقام معلم را به همه طلایه داران دانایی، معماران آینده میهن اسلامی تبریک عرض نموده و توفیق همگان را از ایزد یکتا خواهان هستم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار