وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گلایه مردم، نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران را تعیین کرده که نباید کمتر از این مبلغ به کارگران پرداخت شود، عنوان کرد، یکی از گلایه‌های مردم، نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست که باید به کیفیت و کمیت تولید توجه شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
گلایه مردم، نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در مراسم روز کار و کارگر و بازدید از شرکت مگاموتور گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: کارفرمایان حقوق کارگران را زود پرداخت کنند و نباید اجازه دهند در حق کارگران ظلم شود و کارفرمایان باید رضایت کارگران را جلب کنند.

وی افزود: کارگر عامل تعالی، عاشق خدمت و واسطه‌ای برای رسیدن به پویایی اقتصاد است که باید به معیشت کارگران توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران در هفته کارگر با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. رهبری بیان داشتند که ستون فقرات تولید، کارگران هستند و ستون فقرات اقتصاد تولید است؛ همچنین بر درآمد و معیشت کارگران تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دولت در مسکن کارگران یکسری بضاعتی دارد، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز در زمینه مسکن کارگران وظیفه دارند. آنچه که در کشورمان زیاد است زمین و امکانات است.

مرتضوی تاکید کرد: دولت بر روی مسکن هدف‌گذاری کرده و کارگر اگر دغدغه مسکن نداشته باشد در کار و تولید جهاد می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه مگاموتور سایپا، گفت: احساس می‌کنم در این مکان، جلوه‌ای از مقام معلمی و شأن کارگری رخ داده است. اینجا یک کارگاه و مجموعه دانشگاهی و دانش افزایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این مکان از سوی دیگر ایده‌ها تبدیل به پدیده و آموزش و مهارت افزایی تبدیل به تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: مدیرعامل سایپا گزارش خوبی ارائه کرد که نشان می‌دهد، حوزه تولید در یک تا دو سال گذشته وارد مرحله جدید شده و افزایش تولید ٧٠٠ هزار خودرو اقدام خوبی است.

مرتضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند، گفت: مجموعه‌های کارگری و کارخانجاتی که خروجی آنها تولید است، باید به تولید توام با کیفیت و کمیت دست یابند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: تولید با کیفیت، هزینه‌های زندگی مردم را کاهش می‌دهد در این صورت به طور قطع قدری از تورم رایج کاسته می شود، اما اگر تولید همراه با کیفیت و کمیت باشد هزینه تولید را کاهش می‌دهد ضمن اینکه کاهش هزینه تولید منجر به رونق تولید و کاهش قیمت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از گلایه‌های مردم نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست. اگر قرار است با تفکر بسیجی فعالیت کنیم، باید به کیفیت و کمیت تولید توجه شود.

مرتضوی با تاکید بر صادرات گفت: باید بازارهای کشورهای همسایه را به دست بیاوریم و افزایش تولید، قدرت رقابت پذیری صنعت را به شدت افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به منزلت کارگر گفت: در این راستا آموزه‌های دینی و سیره عملی بزرگان از قبل تا کنون به منزلت کارگر تاکید شده و غفلت در این امر نابخشودنی است؛ همچنین راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی، کار است؛ از این رو باید به مقوله کار و کارگر احترام گذاشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خط تولید موتور M16 و محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا (سانتوری ایرانی- P9 و MT، شاهین AT و Sp100 ) بازدید و از خانواده شهدای کارگری، مدیران و کارگران نمونه استان تهران قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار