برگزاری همایش بزرگداشت روز معلم در منطقه خلجستان قم

قم (پانا) - مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم در محل باغ نوح آباد منطقه خلجستان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بزرگداشت روز معلم در منطقه خلجستان قم

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم همراه با تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و مدیران و معلمن نمونه مدارس، در محل باغ نوح آباد دستجرد خلجستان برگزار شد.

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری، اظهار کرد: پویش «معلمم سلام» دراستان قم امسال باید عمومی شود و بر اساس آن تمامی فرهنگیان، با حضور در نزد معلمان خود در راستای تکریم شأن و جایگاه معلمی سهمی داشته باشند.

وی افزود: تکریم معلم و پاسداشت مقام تعلیم و تربیت وظیفه همگانی است تا منزلت رفیع معلمان در دانش آموزان و فرزندان کشور تبدیل به یک ارزش شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به شخصیت برجسته شهید مطهری خاطرنشان کرد: اخلاص عمل و توجه به نتیجه کار و فعالیت، از نشانه های بارز تأثیرگذاری در آثار برآمده از این معلم بزرگوار است که در نهایت امام خمینی (ره) می فرماید شهید مطهری حاصل عمر من بود و بدون استثناء کتاب های او مفید است.

وی گفت: تکریم معلم صرفا تکریم یک شخص نیست بلکه تکریم یک فرهنگ است، تکریم دانش، تکریم بصیرت و انسانیت است. اگر ما مراسمی برگزار می کنیم یادآور همین مطالب است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: روحانیت و معلمان دو قشری هستند که حتی اگر بی مهری با آن ها شود، جزء شریف ترین و عزیزترین اقشار جامعه محسوب می شوند.

در ادامه همایش حجت الاسلام علی یزدی امام جمعه شهر دستجرد و منطقه خلجستان با بیان روایتی ازامام صادق (ع) در خصوص شأن و مقام معلم خاطر نشان کرد: بزرگترین کارخانه اقتصادی و تولیدی کشور ما همین آموزش و پرورش است، چرا که موتور محرک یا تولید کننده اصلی علم، مقام، ثروت، جهاد، سیاست و... از جانب همین معلمان است.

در مراسم فوق، حسن بافرانی بخشدار خلجستان، حجت الاسلام محمدمیرزایی رئیس حوزه علمیه سجادیه و جمعی از معلمان نمونه خلجستان و مسئولان بخش های مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار