در گفت‌وگو با پانا:

رضا ناصری: فوتسال باید از زیر سایه فوتبال خارج شود

شمسایی خون تازه‌ای به فوتسال تزریق کرد/سرخابی‌ها چرا نباید تیم فوتسال داشته باشند/با حمایت مردم به ثروت رسیدیم

تهران (پانا) - سنگربان سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است، این رشته برای پیشرفت و توسعه باید از زیر سایه ی فوتبال خارج شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رضا ناصری: فوتسال باید از زیر سایه فوتبال خارج شود

رضا ناصری در گفت‌وگو با پانا، بابیان اینکه فوتسال ایران اوضاع خوبی ندارد، اظهار داشت:«لیگ فوتسال ما خیلی جالب نیست. لیگی که هیچ باشگاه تهرانی در آن شرکت نداشته باشد، دیگر آن کیفیت را ندارد. متأسفانه هیات فوتبال تهران این‌قدر آشفته و بی‌برنامه عمل کرد که هرکس به سمت تشکیل تیم فوتسال آمد را فراری دادند. چرا نباید باشگاهی از پایتخت در فوتسال تیم داشته باشد؟ چرا نباید پرسپولیس و استقلال تیم فوتسال داشته باشند؟»

وی ادامه داد: «من هم در پرسپولیس و هم در استقلال به‌عنوان کاپیتان بازی کرده‌ام. تیم‌های دیگر باید کلی هزینه کنند تا تماشاگر برای دیدن بازی‌هایشان بیاید، اما پرسپولیس و استقلال خودشان هواداران را به سالن‌ها می‌کشانند. آن‌ها برای جوان‌ها جذاب هستند و سالن‌ها پر می‌شود اما چون حضور سرخابی‌ها برای عده‌ای، آورده‌ای ندارد، آن‌ها را فراری می‌دهند. اگر می‌خواهیم لیگ پویا، باکیفیت و جذاب داشته باشیم باید باشگاه‌های بزرگ را ترغیب کنیم تا در فوتسال هم سرمایه‌گذاری و تیم داری کنند.»

دروازه بان سابق تیم ملی با تمجید از وحید شمسایی تصریح کرد: «وحید بهترین سرمایه‌گذاری را در تیم ملی انجام داد. در تیم ملی تغییر ایجاد کرد. بازیکنان جوان را آورد تا تیم پوست‌اندازی کند. او دوراندیشی کرد و با جوان‌گرایی کاری انجام داد تا بتواند برای آینده تیمی قدرتمند داشته باشد. وحید به دنبال نتیجه گرایی نرفت. او جوان‌هایی را آورد که در مسابقات فوتسال جام ملت‌ها با نایب‌قهرمانی پخته شدند اما دیدید در تورنمنت تایلند توانستند مقتدرانه ژاپن را شکست دهند. شک نکنید این تیم در میدان‌های بزرگ می‌تواند روزبه‌روز بهتر ظاهر شود.»

رضا ناصری گفت: «آینده تیم ملی فوتسال را روشن می‌بینم. جوان یعنی خلاقیت. این تیم در کنار چند بازیکن باتجربه‌ای که در تیم هستند، به پختگی رسیده و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. من در اوج و با قهرمانی آسیا از فوتسال کنار رفتم. تا چه زمانی باید بازی می‌کردم؟ بازیکنان باتجربه ما تا کی باید بازی می‌کردند؟ اگر این‌طور بود که هیچ پشتوانه سازی و پوست‌اندازی صورت نمی‌گرفت. نباید توقع داشته باشید وحید شمسایی برای بازیکن باتجربه فرش قرمز پهن کند.»

وی افزود: «حسین شمس وقتی سرمربی شد، مرا کنار گذاشت و به تیم ملی دعوت نکرد. او اسطوره فوتسال است. چون مرا کنار گذاشته، نمی‌توانم بگویم او بزرگ نیست. آن زمان خیلی ناراحت شدم اما باید به مربی هم حق داد که بنا به سلیقه خودش کار را پیش ببرد. تعریفم از شمسایی به خاطر منفعتم نبود. اگر این‌طور بود که الان باید در تیم ملی کنارش بودم. اگر وحید دست به جوان‌گرایی نمی‌زد، بدون شک از او انتقاد می‌کردم. اگر قبلاً به کسی انتقاد کردم به خاطر همین موضوع بوده است. مربی باید پاسخگوی عملکردش باشد. وحید شمسایی خون تازه‌ای به فوتسال تزریق کرد. چیزی که ارزش داشت و خوشم آمد،وحید به کارش اعتقاد و به راه خودش اطمینان داشت.»

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد: «اگر می‌خواهید فوتسال روی پای خودش بایستد و به توسعه و پیشرفت برسد، باید از زیر سایه فوتبال خارج شود. قطعاً باید کسانی که هیات فوتبال را تحویل گرفتند، نگاه ویژه‌ای به فوتسال پایتخت داشته باشند. خوشم می‌آید وقتی می‌بینم چرخه مربیان هم‌تغییر کرده است. فوتسال باید ساختاری جداگانه داشته باشد. این‌قدر این رشته افتخارآفرین است که بتواند روی پای خودش بایستد.»

رضا ناصری در پایان با اشاره به لیگ برتر فوتبال هم گفت: «لیگ فوتبال ما این هفته‌ها خیلی جذاب شده است. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان، گل گهر و حتی تیم‌های پایین جدولی خیلی خوب بازی و رقابت می‌کنند. شرایط حساس شده است و مدام رتبه‌ها جابه‌جا می‌شود. امیدوارم هر تیمی که شایسته است درنهایت بتواند جام را بالای سر ببرد. تنها ضعف لیگ این بود که اکثر بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شد. واقعاً این تماشاگر به فوتبال کیفیت و جذابیت و روح می‌دهد. اگر به‌جایی رسیدیم و ثروتمند شدیم با نفس و تشویق و حمایت همین مردم بوده است. ما به این مردم مدیونیم. امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که بازی‌ها بدون تماشاگر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار