مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور بانوان:

مهم‌ترین وظیفه مشاورین امور بانوان، بررسی مشکلات دختران دانش‌آموز است

مشهد(پانا) - مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور بانوان گفت اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ ما به عنوان مشاور امور بانوان، بررسی مسائل و مشکلات بانوان فرهنگی و دختران دانش‌آموز است. 

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین وظیفه مشاورین امور بانوان، بررسی مشکلات دختران دانش‌آموز است

ریحانه ایزدی، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور بانوان، در جلسه هم اندیشی و گردهمایی مشاوران امور بانوان گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ما به عنوان مشاور امور بانوان، بررسی مسائل و مشکلات بانوان فرهنگی و دختران دانش آموز است.

وی افزود: جامعه هدف همه‌ما، جامعه بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر است که جامعه وسیعی است. حدود ۶۰ درصد فرهنگیان را بانوان و نیمی از دانش آموزان را دختران تشکیل می‌دهند. مسئله زنان، جزء مسائلی چالش خیز بوده است که جنبش‌هایی را در دنیا به وجود آورده است.

وی بیان کرد: ما چندین سال‌ است که در تلاش هستیم علاوه بر اینکه جایگاه اجتماعی زنان را بالا ببریم، مهارت‌ها را در دختران‌ افزایش دهیم.

ایزدی ادامه داد: توجه به مسائل، مشکلات و آسیب‌های دانش آموزان و بانوان فرهنگی، بخشی از وظایف‌ما محسوب می‌شود. نتایج آسیب شناسی‌ها در دو دهه گذشته نشان می‌دهد که ما در حوزه آموزش دانش آموزان در مدارس، زحمات بسیار زیادی کشیده‌ایم تا دانش آموزان‌مان برای جامعه مفید واقع شوند؛ اما متاسفانه اغلب، افرادی که تخصص‌های بالایی را در رشته های تحصیلی خود کسب کرده‌اند، از کوچک‌ترین مهارت‌های اجتماعی، بی‌بهره هستند.

وی اشاره کرد: هدف سند تحول بنیادین از سال ۹۰، متحول شدن آموزش و پرورش از بنیاد بوده است. ما نیازمند افرادی هستیم که علاوه بر متخصص بودن، از مهارت‌هایی نیز برخوردار باشند. متاسفانه در آموزش و پرورش، شاهد چنین ضعفی بوده‌ایم که با وجود تربیت دانش آموزان متخصص، آن افراد هدف جامعه اسلامی نبوده‌اند. خوشبختانه پس از گذشت مدتی، فعالیت‌هایی انجام و کتاب‌هایی به کتب درسی دانش آموزان از جمله تفکر و سبک زندگی که جزء ملزومات مهارت‌های دانش‌آموزان بود، اضافه شد.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز انتقال ارزش‌ها بسیار دشوار است و دیگر ما الگوی دانش‌آموزان نیستیم؛ بلکه آنها از سوپراستارها وسلبریتی‌ها الگو برداری می‌کنند. ما در فضای مجازی و سواد رسانه بسیار کم کاری کرده‌ایم.

ریحانه ایزدی در پایان گفت: ما مجری طرح‌های استانداری هستیم که یکی از این طرح‌ها، الگوی سوم زن است. این طرح، از تاکیدات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود که زن مسلمان ایرانی را به عنوان این الگو معرفی کردند. قانون حمایت از جوانی جمعیت، از دیگر طرح‌های استانداری است.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار