در گفت‌وگو با پانا:

وحید اسمی‌خانی: استقبال از فیلم‌های کمدی، تحت تاثیر فضای جامعه است

تهران (پانا) - وحید اسمی‌خانی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به لزوم تناسب تمام عناصر یک فیلم، انتخاب درست بازیگران یک اثر بر اساس فیلم‌نامه را مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
وحید اسمی‌خانی: استقبال از فیلم‌های کمدی، تحت تاثیر فضای جامعه است

وحید اسمی‌خانی در گفت‌وگو با پانا درباره استقبال این روزهای مخاطبان از سینمای طنز، بیان کرد: «این اتفاق تحت تاثیر فضای جامعه است. یعنی مردم دنبال راهی برای خندیدن و خوب شدن احوالشان هستند. در نتیجه از فضای فیلم‌های کمدی نسبت به دیگر ژانرها به دلیل اینکه بیشتر باعث لبخندشان می‌شود، استقبال می‌کنند.»

وی ادامه داد: «فیلم‌های طنزی که بازیگران حرفه‌ای و مستعد دارند، به نسبت بیشتر هم فروش می‌کنند. در واقع همه چیز وابسته به داستان کمدی خوب نیست‌.»

این هنرمند با تاکید بر مهم بودن همه عناصر یک فیلم، اظهار کرد: «در کنار یک فیلم‌نامه خوب باید بازیگران خوبی هم در ژانر داشته باشیم. دلیل استقبال از برخی فیلم‌ها نیز همین تناسب بین عوامل است. یعنی بازیگران خوب، فیلم‌های خوب را بازی می‌کنند، این مسئله تقریبا در همه ژانرها هم وجود دارد. وقتی یک داستان خوب داریم، باید برای انتخاب بازیگران هم خوب عمل کنیم.»

اسمی‌خانی بیان کرد: «به نظر من ذائقه مخاطب‌ها کمی افت داشته است. مردم آنقدر درگیر زندگی روزمره هستند که دیگر فرصتی برای سینما رفتن ندارند. در طول یک سال چندین فیلم کمدی اکران می‌شود، اما یک اثر است که با استقبال خیلی زیاد روبرو می‌شود.»

وی درباره آخرین فعالیت‌های کاری خود نیز گفت: «شهر هرت به کارگردانی کریم امینی از آخرین کارهای سینمایی من است که امیدوارم به‌زودی اکران شود؛ این فیلم هم داستان خوبی دارد و هم کمدین‌های خوب که می‌تواند مخاطب را کاملا جذب کند.»

وحید اسمی‌خانی عنوان کرد: «یکی از مشکلات این است که هر کسی در جمع خانواده لطیفه و طنز گفته و همه خندیده‌اند، تصور کرده واقعا کمدین است و با برخی تهیه‌کنندگان و کارگردانان لابی می‌کند تا نقشی بگیرد و بازی کند. در صورتی‌که این طور نیست؛ جدا از اینکه باید استعداد کمدین بودن و بازیگری و هنرمند بودن را داشته باشید، باید فضای این حرفه را هم بشناسید. آموزش در هر حوزه‌ای مهم است و نباید از آداب آن غافل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار