مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

یکی از وظایف معلمان، رواج امید در جامعه است

کلات(پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد یکی از وظایف معلمان، رواج امید در جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از وظایف معلمان، رواج امید در جامعه است

جلسه شورای معلمان دو آموزشگاه هفده شهریور و شهید جهانی دربند شهرستان کلات به صورت جداگانه برگزار و یکی از وظایف معلمان رواج امید در جامعه عنوان شد.

رمضان پروانه در این جلسه ضمن عرض خداقوت و تقدیر از زحمات خالصانه همکاران از ابتدای سال تحصیلی تاکنون گفت: در سال تحصیلی جاری که تقریبا یک ماه بیشتر زمان تا پایان آن نداریم باید به دنبال خلق فرصت ها باشیم و حداکثر بهره را از آن ببریم و احیانا اگر مشکلات و عقب افتادگی تحصیلی وجود دارد بتوانیم آن را با برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی رفع کنیم. چرا که پیشرفت در سایه وحدت و همدلی و گفتمان واحد بوجود می آید.

وی افزود: باید صف و ستاد به یک درک واحد برسند تا در تعلیم و تربیت اتفاقات خوب رخ دهد.همه همکاران اداری برای آرامش فکری شما عزیزان و اجرای مطلوب برنامه ها از هیچ کوشش و همکاری دریغ نخواهند کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه افزود: تاکید ما بر تکریم همکاران و پیگیری امورات آنها،رفع مشکلات و راهنمایی فرهنگیان در زمینه های مختلف است و این یک اراده جمعی در راستای پاسخ منطقی توام با تکریم شما بزرگواران است.

"رتبه بندی" موضوع دیگری بود که در جمع همکاران دو آموزشگاه به آن پرداخته شد و مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در این خصوص بیان کرد: موضوع رتبه بندی سالیان مدیدی است که دنبال می شود،اجرای آن کار بسیار بزرگی بود چرا که بیش از 900 هزار معلم باید در رتبه های واقعی خود قرار بگیرند. موضوع رتبه بندی در سند تحول بنیادین برای به اجرا درآمدن گنجانده شده بود که در دولت های مختلف به سرانجام نرسید و خوشبختانه در دولت سیزدهم طبق قول هایی که به فرهنگیان ارجمند داده شد به مرحله اجرا در آمد و شاهد بودیم احکام اولیه صادر و مبالغی هم در همین راستا به حساب معلمان واریز و قطعا در ماه های آینده با پایان یافتن رسیدگی به اعتراضات، این مهم نیز به پایان خواهد رسید و معلمان حلاوت و شیرینی آن را خواهند چشید.

وی در ادامه به بیان نحوه بارگذاری مدارک توسط همکاران در شاخص های مربوطه در سامانه رتبه بندی پرداخت و افزود:ما به عنوان معلم که در جامعه بالاترین اعتماد عمومی را به خود اختصاص داده ایم و باید بصیر باشیم و هر فکر غلطی را نپذیریم،هر شایعه و موضعی که از کانال ها و رسانه ی نامعلوم منتشر می شود را نپذیریم و آن را دنبال نکنیم، با کمی فکر و بررسی فرایندی،درستی یا غلط بودن آن برای ما روشن می شود،چراکه واقعا گاهی جای ظالم و مظلوم،خوب و بد و ... به اشتباه تغییر می کند و این می تواند به خود ما ضربه بزند.اگر نگاه مثبت به این مسائل داشته باشیم و با تفکر و تعقل آن را دنبال کنیم قطعا هم خودمان آرامش خاطر داریم و هم دستگاه ذیربط می تواند به سوالات ما به درستی پاسخگو باشد.ما معلمان باید امید را در جامعه رواج دهیم،همکاران ما همکاران بصیری هستند،انتظار ما این است با آگاهی کامل و درست در موضوعات ورود کنید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سند 2030 یکی از اسناد،با باطن فرسوده بود که جلوی اجرای آن گرفته شد ،در این سند موضوعاتی گنجانده شده که با فرهنگ و هویت دینی ما کاملا مغایر بود که به جای آن سند تحول بنیادین که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری نیز است، به خوبی در حال اجراست و همه شما همکاران مجریان اصلی اجرای آن در مدارس و کلاس های درس هستید و باید تلاش کنید تا به نحو احسن این سند ارزشمند نهادینه شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده و آن را یک مطالبه عمومی و قانونی دانست و اظهار کرد: در مسئله عفاف و حجاب اگر هر کسی وظیفه خود را انجام دهد و به این امر اهمیت دهد،قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد،مسئله حجاب باید جدی گرفته شود چرا که جامعه ما اسلامی است و ناهنجاری ها را نخواهد پذیرفت،اما برای امر به معروف نهی از منکر کردن افراد نیز باید تمام جوانب را در نظر گرفته و ضمن احترام به فرد مقابل و شرایط او،نسبت به این فریضه دینی واجب اقدام کنیم.شما معلمان عزیز نیز در کلاس درس می توانید با راهکارهای جذاب و متناسب با سن دانش آموزان،موضوع عفاف و حجاب را به آنها بیاموزید تا این نیز در جامعه رفع شود و به آن حیات طیبه ای که مدنظرمان است برسیم.

در ادامه نیز هر یک از همکاران هر دو آموزشگاه به بیان نظرات،دیدگاه ها و مشکلات موجود پرداختند و به سوالات آنها نیز پاسخگویی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار