مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های شاد برای معرفی محصولات کانون به مخاطبان

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های منحصر به فرد شاد این است که به‌صورت مشخص به مخاطبان دسترسی دارد، گفت: باتوجه به اهمیت کانون در حوزه آموزش با شاد، همکاری‌های کانون با شاد، گسترش یافته و از فضای آن‌ها استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت‌های شاد برای معرفی محصولات کانون به مخاطبان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ نشست مدیران همراه اول و پشتیبانی برنامه شاد با مسئولان کانون پرورش فکری با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، علی‌اکبر حکمتی‌کیا مدیرعامل شرکت فناوری شبکه آموزش دانش‌بنیان و جمعی از مسئولان و مدیران 2 مجموعه برگزار شد.

استفاده از ظرفیت‌های شاد برای معرفی محصولات کانون به مخاطبان

در ابتدای این نشست، حامد علامتی شاد را مجموعه‌ای کم‌نظیر دانست و عنوان کرد: از این منظر که شاد در قالب یک نرم‌افزار در اختیار مردم قرار داده شده است. باتوجه به این ظرفیت‌ها ما نتوانستیم آن را به خوبی به جامعه معرفی کنیم. به همین دلیل تنها برای فعالیت‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه افزود: باتوجه به اهمیت کانون در حوزه آموزش با شاد همکاری‌های خود را گسترش می‌دهیم و از فضای آنها استفاده خواهیم کرد. این موضوع به شرط آن است که شاد یک وضعیت نسبی داشته باشد تا بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم.

علامتی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های منحصر به فرد شاد این است که به‌صورت مشخص به مخاطبان دسترسی دارد، گفت: البته دسترسی به برنامه شاد هنوز در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی نشده است. در ادامه همکاری کانون با این برنامه می‌توانیم بستر مناسبی را برای جذب مخاطب فراهم کنیم. ما برای معرفی محصولات کانون به مخاطبان از ظرفیت‌های شاد استفاده خواهیم کرد.

شاد؛ ظرفیت خوبی برای نظام

در بخشی از این نشست فرهاد فلاح ضمن اشاره به این‌که برنامه شاد یکی از نقاط درخشان تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این برنامه بیشتر به مردم معرفی شود. نه‌تنها مردم از قابلیت‌های شاد اطلاع ندارند بلکه فعالان حوزه تعلیم و تربیت هم به اندازه کافی از قابلیت‌های آن آگاه نیستند.

وی درباره کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه شاد بیان کرد: در این زمینه باید بگویم که نتایج خوبی به دست آمده است و هر بار که محصول جدیدی را در آن بارگذاری می‌کنیم با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو می‌شویم. به همین دلیل صفحه‌های استان‌های کانون را هم فعال کردیم تا آنها هم بتوانند فعالیت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. هنگامی که رویداد «گفت‌وگو با قصر آسمانی» از این برنامه به صورت زنده پخش می‌شد نزدیک به یک میلیون نفر آن را تماشا ‌کردند. حال در دورترین مراکز استانی هم همکاران ما می‌توانند قابلیت خودشان را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارند.

معاون فرهنگی کانون ادامه داد: شاد ظرفیت خوبی برای نظام محسوب می‌شود و تلاش کانون هم بر این است تا بتواند از ظرفیت‌های آن استفاده کند و محصولات فرهنگی خود را به‌نحو احنست به مخاطبان معرفی کند. در مدت چهار ماهی که از شروع فعالیت کانون در شاد می‌گذرد نتایج مطلوبی کسب کرده‌ایم. این نشان می‌دهد که کانون باید فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهد.

فلاح در پایان سخنان خود گفت: کانون تنها مجموعه‌ای است که محصولات فرهنگی برای همه طیف‌های کودک و نوجوان تولید می‌کند. به همین دلیل ما باید از ظرفیت شاد بیشتر استفاده کنیم. در تلاشیم تا با ساخت یک زیست‌بوم مطلوب هم در فضای مجازی و هم در فضای آزاد، تغییری در روند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

کانون؛ نقطه استراتژیکی در جذب مخاطبان فرهنگی

علی‌اکبر حکمتی‌کیا نیز در پایان این نشست گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقطه راهبردی در جذب مخاطبان فرهنگی محسوب می‌شود. به همین دلیل ما تلاش خواهیم کرد تا همکاری‌ها در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان را گسترش دهیم. با برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌هایی که معرفی خواهد شد دامنه همکاری را تا جایی بالا خواهیم برد که همه محصولات کانون از طریق برنامه شاد عرضه شود. شاد فضای کافی را برای فعالیت‌های کانون مهیا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار