وزیر علوم: تحقق آمایش عالی ضروری است

تهران (پانا) - وزیر علوم می‌گوید تحقق آمایش آموزش عالی مورد تاکید است و مقام معظم رهبری نیز بر اجرای این مهم تاکید دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: تحقق آمایش عالی ضروری است

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در نشست شورای عالی لرستان اظهار کرد: بخشی از آموزش عالی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌شود باید مورد محاسبه قرار گیرد و نگاه به آموزش عالی دولتی و غیردولتی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: تمامی مدیران کلان استان عضو هیات علمی دانشگاه هستند؛ همچنین دو نفر از فرزندان این دیار نقش کلیدی در وزارت علوم داشته و می‌توان از این ظرفیت برای لرستان استفاده کرد.

وی بیان کرد: طرح های نیمه‌تمام دانشگاه لرستان مانند سرای دانشجویی و دانشکده‌ها در اولویت قرار گیرند. همچنین دانشگاه برای اخذ ماده ۲۳ سالن ورزشی دانشجویان و نشاط یاوران علمی اعضای هیات علمی اقدام کند.

زلفی گل ادامه داد: اقدام برای تهیه اطلس جامع دانشگاه‌های لرستان مثبت ارزیابی می‌شود و این طرح را در کل کشور انجام خواهیم داد. نظام ایده‌ها و نیازها راه‌اندازی شده است و تمامی موضوعات تحقیقاتی و نیازهای کشور در آن ثبت می‌شود.

وی افزود: نهاد رهبری با معاونت فرهنگی باید تعامل داشته باشد چرا که موجب نشاط دانشجویی می‌شود؛ همچنین نقش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار