پیشنهاد یک کارگردان فیلم کوتاه برای رونق این حوزه؛

برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمای کوتاه انگیزه‌سازی کنیم

تهران (پانا) - احمد صمیمی معتقد است جوانگرایی و میدان دادن به فیلمسازان جدید در انجمن سینمای جوانان ایران باعث تحولات مثبتی در فضای سینمای کوتاه در سال‌های اخیر شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمای کوتاه انگیزه‌سازی کنیم

احمد صمیمی کارگردان فیلم کوتاه «نشنیدن» که در شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس شرکت دارد، در گفت‌وگو با پانا درباره فیلم کوتاه به پانا گفت: «این فیلم درباره نشنیده شدن آدم‌ها در‌جامعه توسط هم است و به ماجرای زن و شوهری ناشنوا برمی‌گردد که در آستانه به دنیا آمدن فرزند خود قرار دارند. زندگی‌شان را با وجود داشتن یک‌نقص بسیار دوست دارند و همدیگر را خسلی خوب می‌شنوند.»

این فیلمساز درباره اهمیت همراهی دو بعد تجربه و تحصیل آکادمیک در فیلمسازی گفت: «من در رشته کارشناسی سینما تحصیل کرده‌ام اما مدت سه سال دستیار کارگردان بودم و همزمان با درس خواندن تجربه عملی نیز کسب کردم. حدود ۱۰ سال نیز در فضای تئاتر کار کردم. وقتی وارد حوزه فیلمسازی شدم سعی کردم به تجربه و تحصیل همزمان بپردازم و معتقدم این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. فیلم «نشنیدن» اگرچه اولین فیلم من است، اما تجربه بسیار خوبی برایم بود و کاملا حرفه ای به آن نگاه کردم تا دست کم برای خودم اثری کامل باشد.»

وی درباره رویکرد جوانگرایی در انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: «رویکرد انجمن به ویژه‌ در سال‌های اخیر فضا دادن بیشتر به جوانان است و چهره‌های جدیدی را معرفی کرده که گستره تاثیر فیلم کوتاه را وسیع تر می‌کنند. این جریان به واسطه برگزاری ورک‌شاپ‌ها، جلسات پیچینگ، اردوهای فیلمسازی و… در استان‌های مختلف بوده و امیدوارم مستمر باشد.»

این کارگردان با اشاره به گران شدن ساخت فیلم کوتاه با طرح پیشنهادی درباره تهیه‌کنندگی این حوزه توضیح داد: «با توجه به افزایش هزینه‌های فیلمسازی حتی در سینمای کوتاه باید از سیاست‌های تشویقی برای تهیه‌کنندگان و حامیان فیلم کوتاه استفاده کرد. مثلا کاری کنیم فردی که فیلم کوتاه تهیه می‌کند در ادامه این حمایت خود بتواند از مزایایی بهره ببرد یا بعد از چند فیلم کوتاه بتواند تهیه‌کننده فیلم بلند شود. زیرا خیلی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه به صورت مستقل بر این عرصه سرمایه گذاری می‌کنند. بدون اینکه آورده و سودی چه به لحاظ مالی و چه عنوانی برایشان داشته باشد اما انگیزه ایجاد کردن برای آن‌ها حتی تهیه کنندگی فیلم کوتاه را به امری رقابتی تبدیل می‌کند و به تبع بر کیفیت و کمیت فیلم‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. متاسفانه به این حوزه پیش از این توجه نشده، در حالیکه به ویژه در شرایط اقتصادی امروز یک ضرورت است. البته باید در سطح مدیریتی و امر سیاست گذاری سینما اتفاق بیافتد تا شاهد اتفاقات درخشان‌تری برای فیلم کوتاه باشیم.»

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس 5 تا 8 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر یزد در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار