دبیر ستاد تکریم مقام معلم آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

اجرای برنامه‌های هفته معلم همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری در قم

قم (پانا) - دبیر ستاد تکریم مقام معلم آموزش و پرورش استان قم از آغاز برنامه‌های هفته معلم از 11 اردیبهشت در جوار مزار شهید مطهری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های هفته معلم همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری در قم

عباس اسکندری پور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش و دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم در جلسه تکریم مقام معلم در سالن جلسات شهید سلیمانی این اداره کل اظهار کرد: برنامه های این ستاد امسال از ۱۱ اردیبهشت با اجتماع فرهنگیان بر سر مزار شهید مرتضی مطهری در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه(س)آغاز خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات و برنامه هایی که با هدف تکریم عمومی مقام معلم پیش بینی شده است، راه اندازی پویشی با عنوان «معلمم سلام» است که در این پویش، شخصیت ها و مسوولان استان، ائمه محترم جماعات و گروههای مرجع و تاثیر گذار، از معلمان دوران تحصیل خود در شکل های گوناگون تقدیر به عمل خواهند آورد.

اسکندری پور با اشاره به بازدید از ۵۵۰ مدرسه در استان در هفته معلم سال گذشته توسط ائمه جماعات مساجد هر محل از مدارس محله گفت: از دیگر برنامه های ستاد تکریم مقام معلم امسال، حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و افراد تأثیرگذار از مدارس استان است که نوید بخش پیوند مسجد و مدرسه است؛ همچنین تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، از دیگر برنامه های ستاد در هفته بزرگداشت مقام معلم است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان ضمن تقدیر از فعالیت های اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم در ماه های گذشته جهت برگزاری با شکوه فعالیت های تکریم مقام معلم، تصریح کرد: تکریم و عزت بخشی به مقام و جایگاه معلم باید هم در عمل و هم در اجرای برنامه ها و اقدامات مورد نظر و تأکید باشد.

وی در همین راستا افزود: با توجه به نقش محوری معلم در جامعه، تقدیراز شأن و جایگاه معلم می بایست توسط نهادها و دستگاه های گوناگون مورد توجه قرار گیرد که این مورد امروزه مورد استقبال مدیران استانی بوده است.

دبیر ستاد تکریم مقام معلم استان قم افزود: ارج نهادن به مقام والای معلم به صورت ملموس، باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد تا مجموعه اقدامات ستاد تکریم مقام معلم در عمل نیز به اجرا در آید که یکی از مصادیق آن احترام ویژه به حضور فرهنگیان در ادارات و علی الخصوص احصاء مشکلات و چالش های فرهنگیان در موضوع رتبه بندی است.

اسکندری پور گفت: تلاش همکاران در ایام بزرگداشت مقام معلم می بایست مورد بازتاب دقیق و سریع قرار گیرد و این انعکاس با رویکرد ایجاد شأنیت و جایگاه رفیع معلمی در استان باشد.

در ادامه حسینی فاضل مسئول دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم گفت: امسال برنامه شناسایی انتخاب معلم نمونه پس از چند سال توقف در استان اجرا می شود.

وی افزود: در این برنامه، معلمانی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند، در سطح مدرسه، ناحیه و استان مورد داوری قرار گرفته اند و از ۳۷ نفر معلمان نمونه استان طی مراسمی روز ۱۶ اردیبهشت تقدیر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از معلمان که دارای فعالیت ها و توانمندی های ویژه در فرایند تعلیم و تربیت بوده اند مورد تجلیل قرار می گیرند.

رئیس اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان، برنامه هایی از قبیل دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با دانشجو معلمان و تقدیر از آنان تدارک دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار