مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

یکی از اهداف دستگاه های فرهنگی استان باید ترویج فرهنگ بومی باشد

ساری (پانا)- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: یکی از اهداف دستگاه های فرهنگی استان مازندران باید ترویج فرهنگ بومی و محلی استان باشد؛ جشنواره نوجوان مازنی در راستای همین هدف اجرا شد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف دستگاه های فرهنگی استان باید ترویج فرهنگ بومی باشد

حسین جوادی در اختتامیه نمایشگاه قرآن، کتاب و محصولات فرهنگی مازندران گفت: یکی از اهداف این جشنواره انس و الفت کودکان و نوجوانان با زبان مازندرانی بود.

جوادی عنوان کرد: دو هزار و ۸۰۰ نوجوانان از سنین ۸ تا ۱۵ سال در جشنواره شرکت کردند و اختتامیه این برنامه در ۶ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در سخنان کوتاهی گفت: ما علم را در محضر کتاب دریافت می‌کنیم و آن را در مسیر قدرت می دانیم؛ غرفه داران کتاب ها را با توجه به نیاز نوجوانان، جامعه و ذائقه جوانان انتخاب کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز بیان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز کمیته ای با عنوان ایده یابی، قرارگاه رسانه ای و قرارگاه فرهنگی داریم.

سعید کهنسال گفت: در حوزه نشر شاهد در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ کتاب در اختیار مردم قرار گرفت؛ قطعاً این بخش اگر در حوزه جوانان و نوجوانان حضور پیدا کنند آسیب ها کمتر خواهد شد و به واسطه همین فرهنگ کتاب خوانی و رجوع به قرآن مجید که بخش مهمی از فرهنگ ایثار و شهادت است بیشتر خواهد شد.

در پایان نیز از ناشران، فرهیختگان و غرفه داران فعال تجلیل به عمل آمد.

دانش آموز خبرنگار: فائزه بشکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار