هشدار پلیس فتا درباره احتمال افزایش کلاهبرداری‌های سایبری در ایام تعطیل

تهران (پانا)_ معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب مالی هموطنان در ایام تعطیلات عید فطر هشدار داد و تاکید کرد که شهروندان نباید روی لینک‌های مشکوک که از طریق پیامک از شماره‌های ناشناس برایشان ارسال می‌شود، کلیک کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار پلیس فتا درباره احتمال افزایش کلاهبرداری‌های سایبری در ایام تعطیل

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: براساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا و تجربه عملی از ادوار گذشته، برخی افراد سودجو با استفاده از ایام تعطیل به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند.

وی افزود: طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده‌های پلیس فتا در ستاد، استان‌ها و شهرستان‌ها، آمادگی لازم در خصوص رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست‌های حضوری و تلفنی هموطنان در ایام تعطیل فراهم شده است.

این مقام مسئول در پلیس فتای فراجا ادامه داد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از تعطیلات پایان هفته و ایام عید فطر با فرض محدودیت‌های دسترسی به خدمات بانکی، قضایی و انتظامی مترصد کلاهبرداری از هموطنان با شگردهای مختلف «فیشینگ و یا ثبت آنلاین آگهی های جعلی فروش و ارائه کالا و خدمات در سایت‌های فروشگاهی» هستند.

پاشایی تاکید کرد: کلاهبرداران عمدتا با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده با موضوعاتی از قبیل ثبت‌نام یا حذف یارانه معیشتی، ابلاغیه‌های دروغین سامانه قضایی کشور و یا دریافت بیعانه فروش کالا و خدمات مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: در خصوص این شگرد افراد سودجو مبنی بر «عدم کلیک هموطنان بر لینک یا پیوند بارگیری‌شده در پیامک که می‌تواند زمینه‌ساز دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان و برداشت غیرمجاز از حساب مالی قربانیان توسط مجرمان فراهم شود» بارها اطلاع‌رسانی لازم از رسانه‌های جمعی صورت گرفته است.

پاشایی تصریح کرد: همواره باید این آگاهی در اذهان عمومی وجود داشته باشد که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه ها استفاده نخواهد کرد.

وی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا سر شماره 096380 بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند هنگام بروز مشکل در ایام تعطیلات از طریق مراجعه حضوری به شعب کشیک قضایی نزدیک محل سکونت خود و حتی از طریق تماس تلفنی از مشاوره و خدمات اضطراری بانک‌های عامل استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار