مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مطرح کرد قریب به یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در سراسر ایران به سن تکلیف رسیده و برای آنها جشن تکلیف گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن تکلیف یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اصلی ترین فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز که در طول سال تحصیلی جاری و در مدارس دخترانه ابتدایی و مدارس پسرانه متوسطه اول انجام شده است، بحث آموزش عملی نماز و احکام اسلامی و همچنین معرفی مراجع عظام تقلید و بعد کمک به دانش آموزان جهت انتخاب مرجع تقلید و در پایان برگزاری جشن های تکلیف در قالب یک برنامه موسوم به «بهار زندگی» است.

باقری افزود: این برنامه، یک فرایند مهم تربیتی است که دانش آموزانِ تازه به سن تکلیف رسیده، در ابتدا احکام و نماز را یاد می گیرند و سپس مرجع تقلید خود را انتخاب و در پایان برایشان جشن تکلیفی گرفته می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته، جشن تکلیفِ دختران که حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز سوم دبستانی باشند به عنوان جشن فرشته ها در مدارس، مناطق و استان های سراسر کشور برگزار شده است.

میکائیل باقری در ادامه افزود: جشن تکلیف دانش آموزانِ پسر نیز که حدود ۶۶۰ هزار دانش آموزِ دوم راهنمایی در سراسر کشور هستند، در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه، دانش آموزان در این جشن ها شرکت و به سن تکلیف رسیدنشان را جشن گرفته اند، بیان کرد: باتوجه به برگزاری موفق جشن های تکلیف برای یک میلیون و سیصد و شصت هزار دانش آموز(۷۰۰ هزار دانش آموز دختر و ۶۶۰ هزار دانش آموز پسر)؛ اداره کل قرآن، عترت و نماز با کمک سازمان تبلیغات، شهرداری شهرهای مختلف و همچنین سایر دستگاه های فرهنگی همسو با صداوسیما، اقدام به برگزاری جشن روزه اولی ها کرده است.

باقری درباره استقبال و شرکت دانش‌آموزان روزه اولی در جشن روزه اولی ها مطرح کرد: برگزاری جشن «روزه اولی ها» با استقبال بسیاری از دانش‌آموزانِ روزه اولی و والدین آنها مواجه شده است؛ به طوری که در برخی شهرها حداقل هزار دانش آموز و در برخی شهرها حداکثر ٣٠ هزار دانش آموز به همراه خانواده هایشان در این جشن شرکت کرده اند.

باقری درباره اهداف برگزاری جشن روزه اولی ها خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری «جشن روزه اولی ها» در سراسر کشور، ساخت لحظات پرنشاط و شادی بخش برای دانش‌آموزانی است که امسال برای اولین بار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره بندگی خداوند بوده اند.

وی همچنین در پایان عنوان کرد: تمام سعی و تلاشمان بر این بوده است که خاطره خوب و خوشی از نماز و روزه در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

خبرنگار دانش آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار