برترین‌های ورزش ایران چه کسانی بودند؟

تهران (پانا) - هادی چوپان قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ با آرای مردمی به عنوان برترین ورزشکار مرد سال ۱۴۰۱ در جشنواره قهرمان ایران انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برترین‌های ورزش ایران چه کسانی بودند؟

مراسم انتخاب برترین های ورزش ایران با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، محمود خسروی‌وفا و غفور کارگری روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، معاونان وزیر ورزش، مسوولان و چهره‌های ورزشی کشورمان برگزار شد.

در این مراسم از نام و یاد دو شهید گرانقدر ورزش ایران تجلیل و تقدیر شد. در بخش شهید ورزشکار از شهید روح‌الله عجمیان ورزشکار رشته تکواندو تقدیر شد که پدر این شهید با حضور در مراسم مورد تشویق حضار قرار گرفت، دیگر شهدی عرصه ورزش که به تازگی دعوت حق را لبیک گفته بود شهید اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان بود که در حادثه سقوط بالگرد در کرمان به دیار حق شتافت.

در بخش دیگری از این مراسم جایزه بخش شهید سلیمانی که اختصاص به ورزشکارانی دارد که برابر نمایندگان رژیم غاصب صهیونیست به میدان نرفته و در واقع آنها را به رسمیت نمی‌شناسند به تیم ملی فوتبال مراکش تعلق گرفت چرا که این تیم بارها در جام‌جهانی قطر با حمل پرچم کشور فلسطین بارها حمایت خود را از کودکان و مردم مظلوم این سرزمین اعلام و موضع مشخصی را برابر سیاست‌های ظالمانه صهیونیست‌ها نشان دادند.

منصور برزگر نام آشنای کشتی ایران و پیشکسوت قدیمی و خوشنام ایران یکی دیگر از چهره‌های مورد تقدیر در این مراسم بود، او در بخش یک عمر زندگی ورزشی شایسته تقدیر بود که با تشویق حضار از تلاش های و خدمات ارزنده وی تشکر شد.

در ادامه این مراسم جایزه برترین صحنه ورزشی سال گذشته به روزبه چشمی مدافع تیم ملی فوتبال ایران به دلیل گلی که به ولز زد، تعلق گرفت.

علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز عنوان برترین سرمربی سال قبل را به خود اختصاص داد.

همانطور که قابل پیش‌بینی بود جایزه برترین ورزشکار مرد در سال ۱۴۰۱ با آرای مردمی به چهره موفق بدنسازی و پرورش ایران تعلق گرفت و هادی چوپان این عنوان را از آن خود کرد. در این بخش نام مهدی طارمی نیز دیده می شد اما قهرمان مسترالمپیا در آرای مردمی از او جلو زد تا عنوان «قهرمان ایران» را از آن خود کند.

فدراسیون هندبال پس از عملکرد موفق خود در سالی که گذشته شایسته تقدیر شناخته شدند و عنوان فدراسیون برتر سال ۱۴۰۱ به این فدراسیون و علیرضا پاکدل تعلق گرفت.

همچنین در بخش فدراسیون‌های شایسته تقدیر، فدراسیون‌ ورزش ناشنوایان منتخب شد که با حضور تیشه‌گران رئیس این فدراسیون از آنها تقدیر شد.

در چنین مراسم‌هایی همواره تقدیری تحت نام بزرگ‌ مرد ورزش و کشتی ایران وجود دارد و این بار نیز جایزه تختی با تاکید بر روح پهلوانی و جوانمردی، به روح‌الله رستمی ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان تعلق یافت.

در بخش برترین تیم ملی در سال ۱۴۰۱ با تاکید بر قدردانی از تیم ملی والیبال بانوان ایران و با تاکید بر نظر و آرای مردمی، تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش برترین بانوی ورزشکار نیز این عنوان به سیده الهام حسینی‌ ملی‌پوش وزنه‌برداری تعلق یافت، در این بخش نیز از هاشمیه متقیان ملی‌پوش رشته پارا دوومیدانی و هانیه رستمیان بانوی ملی‌پوش تپانچه هم نام برده شد.

در بخش دیگر این مراسم امیررضا معصومی ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران عنوان قهرمان فردا ویژه مدال‌آوران کمتر از ۲۰ سال را به نام خود کرد، در این قسمت از مراسم معرفی برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ از فاطمه زهرا سعیدآبادی نیز نام برده شد.

اما در حاشیه این مراسم معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش پاسخگوی سئوالات اصحاب رسانه بود، محمد پولادگر در واکنش به نامه سازمان بازرسی درباره تخلفات مالی باشگاه استقلال گفت: گزارش سازمان بازرسی ۶ فروردین به دبیرخانه محرمانه وزارت ورزش رسیده و ثبت شده و به دستور وزیر، چند نفر از معاونین و اداره کل بازرسی هم ورود کرده‌اند. یک تیم بازرسی تشکیل شده که در ۲، ۳ روز گذشته گزارش پنجاه صفحه‌ای آماده کرده‌اند که با جرح و تعدیل‌هایی که صورت می‌گیرد، این گزارش هفته‌ آینده منتشر می‌شود.

او در مورد مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس که از جمله ایرادهای AFC هم بوده گفت: مالکیت این دو باشگاه قرار است در اختیار دو وزارتخانه قرار بگیرد اما هنوز نام وزارتخانه را به من اعلام نکرده‌اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این را می‌پذیرد و کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با رعایت همه الزمات AFC پیش می‌رود تا بتوانیم تمام اصول حرفه‌گری را برای این دو باشگاه رعایت کنیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره حذف پرسپولیس از آسیا تاکید کرد: من هیچ خبری درباره حذف پرسپولیس نشنیده‌ام و همچنان امیدوار به حضور استقلال در آسیا هستیم، همچنین قرار است اعضای هئیت مدیره جدید، توسط هئیت نظارتی متشکل از کارشناسان دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد انتخاب شوند.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود در واکنش به مطالب مطرح شده در خصوص احتمال استعفای سیدحمید سجادی، وزیر ورزش هم گفت: خبر استعفای وزیر ورزش را نشنیده‌ام، این از آن دست خبرهایی است که رسانه‌ها درست می‌کنند و چنین چیزی نیست و سکاندار ورزش ایران به کار خود ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار