در گفت‌وگو با پانا:

فرزاد آشوبی: برنده دربی شانس بالایی برای قهرمانی دارد

خوش‌بینانه است سپاهان را قهرمان بدانیم/ پرسپولیس می‌تواند فوتبالش را به استقلال تحمیل کند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است، هر تیمی که بتواند دربی پایتخت را با پیروزی پشت سر بگذارد شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۶۴۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرزاد آشوبی: برنده دربی شانس بالایی برای قهرمانی دارد

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به در پیش بودن تقابل پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: «دربی ویژه‌ای پیش رو داریم. هر دو تیم در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و شانه‌به‌شانه هم برای قهرمانی پیش می‌روند. دو تیم بازیکنانی دارند که در اوج آمادگی هستند و این کیفیت تیم‌ها نوید بازی ویژه و جذابی را می‌دهد. هر دو تیم بازی‌های قبلی را هم برده‌اند و با روحیه بالایی مقابل هم می‌ایستند. آن‌ها می‌دانند که اگر این بازی را ببازند، از کورس خارج می‌شوند و مساوی هم به دردشان نمی‌خورد و به نفع سپاهان خواهد بود.»

وی ادامه داد: «با اینکه سپاهان هم از لحاظ امتیازی و هم از لحاظ بازی رودررو شرایط مناسب‌تری نسبت به سرخابی‌ها دارد، اما خوش‌بینانه است که آن‌ها را از الان قهرمان بدانیم. ما داریم راجع به فوتبال حرف می‌زنیم. رشته‌ای که در هر بازی اتفاقات غافل‌گیر کننده‌ای در آن می‌افتد و غیرقابل‌پیش‌بینی است. الان ۴ بازی باقی‌مانده و هرکدام از آن‌ها حکم فینال را دارد. بااین‌حال معتقدم برنده شدن احتمالی هر یک از دو تیم، بازنده را از کورس قهرمانی دور می‌کند و تیم برنده هم شانس بالایی برای گرفتن جام خواهد داشت. آنچه مسلم است هنوز کار سپاهان در مسیر قهرمانی تمام نشده است.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «بردن بازی قبل از دربی و جایگاه جدولی دو تیم آن‌چنان هم بی‌تأثیر نیست. اما معیاری تعیین‌کننده برای پیروزی تیمی نمی‌تواند باشد. پرسپولیس تیم خیلی خوبی در اختیار دارد. بالاخره گاهی اوقات طبیعی است که تیمی در مقطعی از فصل دچار افت شود اما درمجموع تیم امسال پرسپولیس تیمی با استانداردهای قوی و بزرگ است که هنوز هم شانس برابری برای قهرمانی دارد.»

آشوبی گفت: «پرسپولیس اگر بتواند استقلال را از پیش رو بردارد، شانس بالا و بسیار خوبی برای قهرمانی خواهد داشت. کما اینکه بردن دربی هم غیرممکن نیست و کاملاً در دسترس است. الان شرایطی پیش‌آمده که باید هر ۴ بازی را ببریم و این توان هم در پرسپولیس و تیمی که در اختیار است، وجود دارد. امیدوارم در ۴ بازی پیش رو اتفاقات طوری رقم بخورد که تیم، با قدرت راه خود را ادامه دهد و امتیازات کامل را بگیرد.»

وی خاطرنشان کرد: «همان موقع هم پرسپولیس ۸ امتیاز پیش بود، گفتم که نباید خیال ما راحت باشد و چیزی تمام نشده است. تعداد زیادی بازی باقی‌مانده بود و شرایطی هم پیش آمد که تیم به هم‌ریخت. از رفت لوکادیا و شرایطی که برای جامعه ما رخ داد، بخشی از تمرکز تیم را گرفت. این اتفاقات می‌توانست هر تیمی را از پا دربیاورد اما پرسپولیس خیلی خوب خودش را جمع‌وجور کرد و الان هم همان‌طور که گفتم شانس برابری برای قهرمانی دارد.»

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ترس گل محمدی باعث شود تیم محتاطانه در دربی بازی کند، افزود: «نفراتی که پرسپولیس در اختیار دارد، کیفیت فنی‌شان طوری است که اصلاً فوتبال تدافعی در «دی ان ای» آن‌ها نیست. شاید در بخشی از بازی احتیاطی در نظر بگیرند اما بدون شک بازی بسته و کاملاً تدافعی نخواهد بود. حتی پرسپولیس توان این را دارد که دقایق زیادی فوتبالش را به استقلال تحمیل کند. چون شرایط طوری است که هر دو تیم به برد نیاز دارند، شاید درصد احتیاط در این دربی پایین بیاید و بازی بهتری شاهد باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار