معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد مطرح کرد

نقش مهم مراقبین سلامت، ایجاد و حفظ شرایط بهداشتی روانی و اجتماعی در مدارس است

ملارد(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته سلامت گفت نقش مهم مراقبین سلامت ایجاد و حفظ شرایط مناسب برای شرایط بهداشتی، روانی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم مراقبین سلامت، ایجاد و حفظ شرایط بهداشتی روانی و اجتماعی در مدارس است

رضا حضرتقلی ، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست کمیته برنامه‌ریزی برگزاری هفته سلامت بیان کرد: نقش مراقبین بهداشت در اجرای مراقبت‌هاى اولیه دانش‌آموزان از طریق شناخت و اقدام به حل مشکلات بهداشتى آنها با همکارى والدین و معلمان، موجب بهبود وضع سلامت و افزایش عملکرد تحصیلى و کاهش روزهاى غیبت ناشى از بیمارى‌هاى واگیردار خواهد شد.

وی بر اهمیت تقدیر و قدرشناسی از مراقبین و سفیران سلامت در مدارس اشاره و تأکید کرد: وظیفه اساسى و مهم این افراد ایجاد شرایط مناسب جهت تامین بهداشت جسمانی، روانی و اجتماعی در مدارس است.

این مقام مسئول افزود: مراقبین بهداشت باید در زمینه ارزیابى بهداشت عمومی، پیدا کردن عوارض مزمن یا مشکلات رفتارى دانش‌آموزان مداخله مستقیم و فعال داشته و امکان ارتباطى حل این مسائل را فراهم کنند.

حضرتقلی تشریح کرد: هفته سلامت سال ۱۴۰۲ با تأکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه، با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده"، از ۹ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و موارد پزشکی خانواده، پوشش همگانی سلامت، جوانی جمعیت و سالمندی سالم، دسترسی عادلانه به سلامت، جامعه سالم و رشد تولید، اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده، سلامت و رسانه و پزشکی خانواده و سبک زندگی سالم را پوشش می‌دهد.

در این نشست، مراقبین سلامت پیشنهادات خود را برای اجرای بهینه هفته سلامت مطرح کرده و پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به بوفه‌های مدارس و بازدید منظم از آن‌ها بحث و بررسی شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار