پانا از روند بررسی لایحه دولت و طرح نمایندگان ‌برای تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها ‌گزارش می‌دهد؛

روزهای تعطیل تغییر می‌کند؟

تهران (پانا) - دولت لایحه‌ای تحت عنوان «اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری» را به‌صورت عادی برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شوند. این لایحه در هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود. کمیسیون اجتماعی مجلس اما‌ طرح تعطیلی شنبه‌ها را رو کرده است.

کد مطلب: ۱۳۶۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
روزهای تعطیل تغییر می‌کند؟

براساس این لایحه همه ادارات به‌استثنای ادارات خدمات‌رسان مثل بانک‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بهزیستی و اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید ‌در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر‌اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل‌و‌دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می‌یابد. همچنین بر اساس این لایحه کارکنان ادارات می‌توانند با هماهنگی و موافقت مقامات مجموعه کاری خود تا سقف ۱۰ ساعت در ماه ساعات کاری خود را کاهش دهند که البته با این کار میزان حقوق و مزایای دریافتی آن‌ها نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت.

به گفته ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس این کمیسیون غیر از لایحه دولت، بررسی طرحی با عنوان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و شنبه‌ها را در دستورکار دارد تا در صورت امکان این طرح و لایحه را ادغام و در قالب لایحه‌محور پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شده که دلیل دولت برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به این صورت در لایحه آمده است که به خارج از تهران یعنی سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم تعمیم داده شود، ضمن اینکه ما نیز در کمیسیون در نظر داریم تعطیلی دو روزه هفته با هدف استحکام بنیان خانواده‌ها و افزایش اوقات فراغت به‌منظور آرامش ذهنی و روانی و افزایش زمان بیشتری برای در کنار خانواده بودن انجام شود تا کارکنان بتوانند در 5 روز کاری بهتر و با کیفیت بالاتری به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

طبق اعلام نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، هم‌اکنون این لایحه به مجلس تقدیم شده و به کمیسیون اجتماعی ارسال شده است و در هفته جاری لایحه مذکور ‌همزمان با طرح تعطیلی دو روز پنجشنبه و شنبه کمیسیون ‌مورد بررسی قرار می‌گیرد و به رای گذاشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار