حماسه‌آفرینی حامیان فلسطین همزمان با «قدر» و «قدس» در قم

قم(پانا)- مردم قم بخصوص جوانان و نوجوانان پس از سومین شب قدر، امروز در روز قدس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صحنه‌های زیبایی را از حمایت از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حماسه‌آفرینی حامیان فلسطین همزمان با «قدر» و «قدس» در قم

جوانان و نوجوانان قمی به همراه خانواده ها امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و پس از احیاء آخرین شب قدر، جلوه های زیبایی از اخلاص و معنویت و عزم و همت برای نجات ملت مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان از ساعات اولیه صبح امروز در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع کردند و حرکت خود را از مسیر خیابان آیت الله مرعشی نجفی(ره) به سمت چهارراه شهدا و خیابان شهدا و سرانجام در مصلای قدس ادامه دادند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی با دلی پر از صفا و معنویت شب قدر، با شعارهای انقلابی و در دست داشتن آدمکهای استکباری و پلاکاردها و دستنوشته هایی حمایت خود را از آرمان مقدس فلسطین و نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین در شعارها و پلاکاردهای خود، توجه بیش از پیش به اعتلای فرهنگ جامعه و ترویج عفاف و حجاب را نیز مورد تاکید قرار دادند.

گروه های سرود نوجوانان دانش آموز نیز در جای جای مسیر از جمله محوطه آموزش و پرورش ناحیه یک و پیرامون حرم مطهر و مصلای قدس، به اجرای سرودهایی با مضامین انقلابی و حماسی می پرداختند.

در بین راهپیمایان گروه هایی از طلاب و دانشجویان خارجی مقیم قم حضور داشتند که با پلاکاردها و شعارهای مخصوص خود و با زیر پا گذاشتن پرچم های استکباری شور و حرارت راهپیمایی را دوچندان می کردند.

حضور معلمان، دانشجومعلمان و مسئولان آموزش و پرورش در کنار برخی مراجع عظام تقلید، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، و مسئولان استانی از جمله ویژگی های راهپیمایی امروز مردم قم بود.

در پایان، پس از اقامه نماز جمعه و اقامه نماز بر پیکر شهید مدافع حرم سید احمد حسینی، پیکر این شهید فاطمیون بر روی دستان نمازگزاران تشییع شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار