رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی:

نوبت گیری ۲۷هزار نوآموز، در سامانه الکترونیکی سنجش تاکنون انجام شده است

مشهد (پانا) - از اول فروردین، سامانه نوبت گیری نوآموزان بدو ورود مشهد باز شد و طبق آمار کسب شده تاکنون ۲۷هزار نفر به نوبت گیری در پایگاه اقدام کردند.

کد مطلب: ۱۳۶۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نوبت گیری ۲۷هزار نوآموز، در سامانه الکترونیکی سنجش تاکنون انجام شده است

جواد روحانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۷هزار نوآموز، در سامانه الکترونیکی سنجش نوبت گیری انجام دادند.

وی افزود: برنامه تحولی سنجش، با هدف سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد. در این برنامه، نوبت گیری بدون ثبت نام در سامانه سیدا توسط خانواده‌ها از طریق سامانه واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از اول فروردین، سامانه نوبت گیری باز شد و طبق آمار کسب شده تاکنون ۲۷هزار نفر به نوبت گیری در پایگاه اقدام کردند و جامعه هدف، نوآموزان پیش یک و دو هستند و سن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به ۴ تا ۶ سال تغییر کرده است.

وی اشاره کرد: پرداخت هزینه‌ها از طریق درگاه الکترونیکی بانکی و توسط خانواده‌ها انجام می‌شود و تمام مراحل نوبت گیری و صدور شناسنامه سلامت به صورت تمام الکترونیکی است. نوآموزان سنجش شده در پیش دبستانی در موقع بدو ورود به دبستان، نیاز به سنجش مجدد نخواهند داشت.

روحانی ادامه داد: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از دی‌ماه ۱۴۰۱ بوده که در استان خراسان رضوی، ۳۸ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان پایگاه با هدف اجرای برنامه تحول سنجش شروع به کار کرد و از اول فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۲۳پایگاه در نوبت موظف و غیرموظف در ۴۴ منطقه، ناحیه و شهرستان فعال و آماده ارائه خدمات هستند که در صورت استقبال بیشتر خانواده‌ها، تعداد پایگاه‌ها افرایش خواهد یافت.

وی گفت: هزینه نوبت گیری و خدمات سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۶۰ هزار تومان و هزینه لغو نوبت گیری مجدد ۳۰ هزار تومان است که توسط خانواده‌ها انجام می‌شود.

جواد روحانی، تمهید استقرار نظام جامع پیشگیری، غربالگری، تشخیص و مداخله بهنگام، ارتقای کمی و کیفی در ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، تشخیص، مشاوره ای و مداخله بهنگام کودکان و دانش آموزان، استمرار دائمی برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، تجمیع خدمات مستمر تشخیص، توانبخشی، حمایتی آموزشی و مشاوره ای، پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان و ارجاع بهنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه به سایر مراکز تخصصی در صورت لزوم را از اهداف برنامه مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام عنوان کرد.

وی به تشریح رویکرد جدید طرح سنجش پرداخت و پوشش پیش دبستان ۱ و ۲ در طرح سنجش، دائمی شدن پایگاه‌های سنجش در مراکز مشکلات ویژه یادگیری، بررسی شایستگی‌های حرکتی، تجمیع تمام سامانه‌ها در سایت دولت، نوبت گیری توسط خانواده و پرداخت هزینه توسط خانواده‌ها از طریق درگاه اینترنتی بانک را از رویکردهای جدید طرح سنجش دانست.

روحانی تصریح کرد: در طرح سنجش با ساختار جدید، نوآموز از سن چهارسالگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و این دو سال فرصت طلایی برای خانواده‌ها است که در صورت ارزیابی و تشخیص مشکل جسمی، شنوایی، هوشی، بینایی و هیجانی در نوآموز بتوانند در این دو سال مداخلات بهنگام توانبخشی و آموزشی را دریافت کنند و هنگام بدو ورود به دبستان، نوآموز با کمترین مشکل و خاطر آسوده به دبستان مراجعه کند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار