صحت عملکرد ۹۹ درصد نازل‌های سوخت استان تهران تایید شد

تهران (پانا) - سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه نازل‌های سوخت مایع چهار بار در سال بازرسی و آزمون می‌شوند، از صحت عملکرد ۹۹ درصد این نازل‌ها در بازرسی‌های انجام شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
صحت عملکرد ۹۹ درصد نازل‌های سوخت استان تهران تایید شد

به گزارش اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری افزود: نزدیک به ۱۹ هزار مورد بازرسی و آزمون از این نازل‌ها در سال گذشته در استان انجام شد.

وی بیان‌داشت: در استان تهران نزدیک به سه‌هزار و ۹۳۰ نازل سوخت مایع فعال‌ وجود دارد که صحت عملکرد ۹۹ درصد از نازل‌ها در بازرسی‌ها و آزمون‌های استاندارد تایید شد و فقط یک درصد از این نازل‌ها کم‌فروشی داشتند.

طاهری درباره چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد، توضیح‌داد: اگر نازل مورد نظر امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تایید در آزمون مجدد برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می‌شود.

این مقام مسوول همچنین درباره چگونگی برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین گفت: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش، تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل کرده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (پنج، ۱۰ و ۲۰ لیتری)، اقدام به آزمون می‌کند.

دبیر شورای استاندارد استان تهران با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، یادآوری‌کرد: درصورت تایید صحت عملکرد نازل، برچسبی متناسب با فصل سال بر روی آن الصاق می‌شود.

برپایه این گزارش، در فصل بهار برچسب‌ها با رنگ سبز، تابستان رنگ قرمز، پاییز رنگ زرد و زمستان رنگ سفید بر روی نازل‌ها الصاق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار