اولین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی

تربت جام (پانا) - اولین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی شهید دارابی بزدی و شهید اصلانی در هیئت رزمندگان شهرستان تربت جام با حضور خانواده شهدا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی

مراسم سالگرد شهیدان اصلانی و دارابی بزدی با حصور اقشار مختلف مردم و روایتگری حجت الاسلام پاکدامن جانباز حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حجت الاسلام محسن پاکدامن با اشاره حفظ وحدت شیعه و سنی عنوان کرد: وحدت میان شیعه و سنی مهم‌ترین یادگاری شهیدان اصلانی و دارایی است و این دو شهید وحدتی دوباره بین مردم این مناطق برقرار کردند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم این دو شهید، پیگیری زیرساخت‌های محرومیت‌زدایی بود. در این راستا یک مرکز نیکوکاری تأسیس کردند تا با کمیته امداد ارتباط بگیرند. پس از آن پرونده برخی خانواده‌های نیازمند به مساجد محله سپرده شد تا با دعوت از خیران و اشتغال‌زایی، مشکلات مردم را برطرف کنند. این فعالیت‌ها موجب شد نگاه مردم به مساجد تغییر کند و به چشم یک پایگاه راه‌گشا به آن نگاه کنند.

یک جانباز دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به جهاد تببین بیان کرد: در یکی از یادواره های شهید که در پارک برگزار شده بود خانمی بد حجاب خطاب به بنده گفت من هر روز صبح در این پارک بر سر مزار این شهید می آیم. بر خورد این خانم من را شگفت زده کرد وآنجا فهمیدم که ما راه را اشتباه رفتیم و خیلی وقت ها از این افراد دوری کرده ایم در صورتی که شاید خیلی از این افراد از ماهم انقلابی تر باشند اما راه را نمی دانند.

در پایان از خانواده شهیدان اصلانی و دارابی بزدی توسط روحانیون و مسئولین شهرستان تربت جام تقدیر و تکریم شد.

خبرنگار: محمد غفاریان طوسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار