رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

 برای برنج‌های دپو شده در انبارها تدبیر شود

برای اقتصادی شدن کشاورزی نیازمند اعتبارات هستیم

ساری (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت برای اقتصادی شدن کشاورزی بویژه کشت برنج نیاز به مکانیزه کردن برنج وجود دارد و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
 برای برنج‌های دپو شده در انبارها تدبیر شود

حسن عنایتی کلیجی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان کشاورزی اقتدار کشور را در امنیت غذایی به خوبی حفظ کردند و جانانه پای کار بودند.

وی ادامه داد: مازندران اولین تولیدکننده برنج کشور است و سالانه ۳۰۰ هزار هکتار با احتساب کشت دوم و رتون را زیرکشت دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم و امیدواریم امسال پایداری تولید را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امسال شرایط خاصی به دلیل کم بارشی در استان داریم و طبق آمار سازمان هواشناسی، تاکنون ۳۰ درصد کاهش بارش داشتیم که سبب می شود سطح زیرکشت کاهش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: امسال تقویم زراعی برنج رو به جلو رفت و نشان می دهد کشاورزان با شرایط آب و هوایی همراهی دارند و از سوی دیگر همکاران جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان بودند و توصیه های لازم را ارائه دادند تا کشت و کار را در پایداری تولید داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: دپوی برنج در انبارها را داریم و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به تولید کنند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را با تولید حفظ کنند.

عنایتی گفت: در سفر هیات دولت به مازندران یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت حوزه کشاورزی در نظر گرفته شد که بخشی از آن مربوط به کشت برنج است و باید بخشی از آن برای طرح جامع آب و خاک در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای اقتصادی شدن کشاورزی بویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن تولید برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار