دستگیری جاعل مدارک معافیت سربازی

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعل مدارک معافیت سربازی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری جاعل مدارک معافیت سربازی

سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین‌باره گفت: درپی وقوع کلاهبرداری‌های سریالی مبنی بر جعل مدارک معافیت خدمت سربازی و کلاهبرداری‌ از مالباختگان در تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند، یک مرد جوان با چرب زبانی و مانورهای متقلبانه و صحنه‌سازی در رابطه با اخذ معافیت سربازی، مال باختگان را فریب داده و در ازای دریافت مبالغی، مدارک جعلی به آنها تحویل داده است.

وی با بیان اینکه مالباختگان پس از مراجعه به مراکز ذی صلاح از جعلی بودن مدارک با خبر شده‌اند، گفت:‌ با توجه اهمیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد سابقه‌دار بوده و در رابطه با جعل قبلا هم به زندان رفته است.

ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کرده و پی بردند وی قصد دارد از افراد دیگری نیز با همین شیوه کلاهبرداری کند.
وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه، اسناد و ادوات جعل نیز از مخفیگاه موردنظر کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و جعل در زمینه مدارک معافیت خدمت سربازی اعتراف کرد و مال باختگان در مواجه حضوری نیز وی را شناسایی کردند. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر و میزان کلاهبرداری های انجام شده در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مدارک هویتی قابلیت جعل ندارند، گفت:‌افراد مدعی جعل مدارکی مانند کارت پایان خدمت، معافیت و ... ممکن است بتوانند شکل ظاهری آن را جعل کنند، اما با توجه به هوشمندسازی سامانه‌ها به محص استعلام سوابق جعلی بودن مدارک مشخص می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار