نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد :

3 ماموریتی که وزیر آموزش و پرورش باید روی آن تمرکز کند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است وزیر آموزش و پرورش آینده باید همت خود را سه موضوع متمرکز کند؛ اولین موضوع خود معلم است. یعنی تامین نیروی انسانی، معیشت معلم، به‌روز رسانی دانش معلم و ارتقا معلم. دومین موضوع قابل توجه بحث تربیت دینی دانش‌آموزان است که از هر نظر مهم است و باید به آن توجه داشت و سومین موضوع نیز توانمندسازی دانش‌آموزان در تمامی حوزه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
3 ماموریتی که وزیر آموزش و پرورش باید روی آن تمرکز کند

امجد عبدی - سید علی یزدی‌خواه در حاشیه برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در غرفه وزارت و آموزش و پرورش به پانا گفت: «یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران تشکیل نمایشگاه‌های قرآن سالیانه است. متاسفانه در ایام شیوع کرونا این نمایشگاه تشکیل نشد و خانواده‌ها ضرر و خسران زیادی را متحمل شدند.»

وی ادامه داد: «خدارا شاکریم که امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مناسب‌ و با فراغت بال نمایشگاه درحال برگزاری است و حمایت‌های لازم از فعالان عرصه فرهنگی انجام شده است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشهود بودن حضور نسل نونهال، نوجوان و جوان در نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: «هر چقدر نسل جوان و نوجوان ما با مفاهیم قرآنی آشنا باشند، آینده زندگی خود را بیمه می‌کنند و این موضوع باعث مصونیتشان از انحراف، مشکلات و مصیبت‌های زندگی ماشینی و مدرن و پسامدرن می‌شود.»

یزدی‌خواه در پاسخ به این سوال که انتظارات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم از وزیر آینده وزارت آموزش و پرورش چیست، اذعان کرد: «ماموریت این وزارتخانه ناظر به آینده است، یعنی تربیت نسلی که بعدها قرار است کشور را اداره کنند برعهده این دستگاه خواهد بود، بنابراین ماموریت سنگینی است و هر فردی که سکاندار این نهاد بزرگ می‌شود باید نسبت به این موضوع واقع باشد.»

وی ادامه داد: «وزیر آموزش و پرورش آینده باید همت خود را سه موضوع متمرکز کند؛ اولین موضوع خود معلم است. یعنی تامین نیروی انسانی، معیشت معلم، به‌روز رسانی دانش معلم و ارتقا معلم. دومین موضوع قابل توجه بحث تربیت دینی دانش‌آموزان است که از هر نظر مهم است و باید به آن توجه داشت و سومین موضوع نیز توانمندسازی دانش‌آموزان در تمامی حوزه‌ها است.»

این نماینده مجلس یادآور شد: «موضوع سلامت جسمی و روحی دانش‌آموز در حوزه‌های بهداشت و ورزش هم باید بسیار مورد توحه باشد و به راحتی از کنار آن عبور نکنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار