مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به یک هزار و 348 طرح در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به یک هزار و 348 طرح در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات به یک هزار و 348 طرح در خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در دیدار با معاونین دیوان محاسبات استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای مجموعه امور اقتصادی و دارایی استان رخ داد.وی با اشاره به اجرای طرح مولد سازی در استان عنوان کرد: این طرح را از اداره کل شروع کردم و ساختمان شماره دو اداره کل را در اختیار یکی از دستگاه های اجرایی استان که در ساختمان استیجاری بودند قرار دادیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: اواخر سال گذشته اتاق سرور اداره کل با حضور استاندار به بهره برداری رسیدی که این پروژه از به روز ترین اتاق سرورهای استان در حال حاضر است.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان در سال 1401 عنوان کرد: راه اندازی این صندوق تا حد زیادی می‌تواند در کاهش آلام رنج دیدگان در حوادث نقش آفرین باشد.

به گفته وی از اواخر سال قبل مسئولیت صندوق بیمه خسارت های حوادث طبیعی ( سیل، زلزله، سونامی، رانش زمین و ریزش کوه، گرد و غبار و طوفان، برف سنگین) نیز به اداره کل محول شده است.

وی ادامه داد: در صورت وقوع حوادث طبیعی تا سقف ۳۰ میلیون به ازای هر اشتراک قانونی برق امکان پرداخت خسارت به زیان دیدگان وجود دارد.

وی تدوین و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی را از مهم ترین رخدادهای سال 1401 اعلام کرد و بیان داشت: رونمایی از این اطلس فرش قرمزی برای حضور سرمایه گذاران در استان است.

ذاکریان با بیان اینکه میانگین رشد درآمدهای عمومی کشور در سال 1401 رقم 71 درصد بود که این رقم برای خراسان جنوبی 112 درصد پیش بینی شده بود، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده میانگین درآمدهای عمومی پیش بینی شده برای استان در سال جاری 50 درصد از میانگین کشور پایین تر است.

به گفته وی میانگین رشد درآمدهای کشور 44 درصد است و این رقم برای خراسان جنوبی 20 درصد در نظر گرفته شده است.

وی به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 در راستای کارآفرینی و اشتغال در استان طی سال گذشته هم گفت: از محل قانون بودجه 1400 در استان 960 میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره 18 پرداخت شده است.

به گفته وی این تسهیلات به یک هزار و 348 طرح پرداخت شده که تعهد اشتغال و تثبیت شغل این طرح ها چهار هزار و 523 نفر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار