همسفره لاله‌ها در مزار شهدای گمنام بوستان ملت

مشهد(پانا)- در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام مراسم ضیافت افطار در جوار مزار شهدای گمنام بوستان ملت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
همسفره لاله‌ها در مزار شهدای گمنام بوستان ملت

در مراسم پویش سفره افطار دانش آموزان روز اولی، همراه خانواده حضور داشتند و سرود عزیزم حسین اجرا شد.

طی مصاحبه انجام شده با یکی از میهمانان، وی اظهار کرد:« این توفیقی است که در شب میلاد در جوار شهدای گمنام هستیم و با الگو گرفتن از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی می‌توانیم راه‌مان را در زندگی پیدا کنیم.»

وی در ادامه اضافه کرد :« این ماه ، ماه خودسازی است و ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم که به درجات عالی معنوی دست پیدا کنیم و با توسل به شهدا به آرامش خاطر و موفقیت‌های روز افزون در زندگی نائل شویم.»

در ادامه این پویش جشنواره کیک‌های آسمانی که به نیت نذر و شادی ولادت کریم اهل بیت تهیه شده بود، برگزار شد و به اثرات منتخب با رای مردمی، هدایایی در قالب بن خرید اهدا شد.

پیکر دو شهید گمنام ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰،در شب گذشته درمحل بوستان ملت به خاک سپرده شد.

یکی از این شهدا تفحص شده در تیرماه سال ۶۷ در عملیات فاو در ۲۲ سالگی به شهادت رسیده است و شهید دیگر ۱۹ ساله‌، دی‌ماه ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به جمع شهدا پیوسته است.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر، ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکنون پیکر پاک ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۰۵ منطقه استان به خاک سپرده شده است و تاکنون بنای یادمان و المان ویژه برای ۸۵درصد از مزار شهدای گمنام خراسان رضوی ایجاد شده است.

دانش اموز خبرنگار: غزل یزدان خواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار