سجادی: حتی یک روز حضور در تیم‌ملی برای ورزشکاران معادل یکسال سابقه بیمه خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان معتقد است در سال ۱۴۰۱ فدراسیون‌های ورزشی تمام تلاش خود را برای پیشبرد فعالیت‌ها به کار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سجادی: حتی یک روز حضور در تیم‌ملی برای ورزشکاران معادل یکسال سابقه بیمه خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سید حمید سجادی در جلسه با روسای فدراسیون‌های ورزشی که عصر امروز در هتل المپیک با حضور خسروی‌وفا، رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: شرایطم نسبت به گذشته بهبود یافته و برای تمامی همکاران که در این سفر و سانحه همراه بنده بودند از خداوند، شفای عاجل خواستارم و امیدوارم جای مرحوم اسماعیل احمدی نیز در وزارت ورزش و جوانان به خوبی پر شود و روحشان شاد باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سالی گذشته، سالی پرتلاش در دو حوزه ورزش و جوانان بود، افزود: قدردان زحمات روسای فدراسیون‌ها هستم‌. در برخی فدراسیون‌ها شاهد تغییراتی بودیم و برخی جایگزین برخی دیگر شدند و امیدوار هستم همه دوستان در ورزش به تعالی آن کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طی دو سه ماه گذشته ورزش ایران در رویدادهای بین‌المللی حضور داشت و کسب مدال‌های برون مرزی همه ما را خوشحال کرد و من امیدوارم در خدمت به جامعه رو سفید باشیم.

سجادی نتایج کسب شده در روزهای اخیر توسط ملی پوشان واترپلو در آسیا را مورد تقدیر قرار داد و با ارزشمند توصیف کردن این نتیجه، بیان کرد: امیدوار هستیم این مدال در بازی‌های آسیایی تکرار شود. در هاکی نیز مدال خوبی کسب کردیم و امیدوار هستیم این مدال‌ها ادامه دار باشد.

وی در ادامه توصیه‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در مورد معیشت و بیمه ورزشکاران را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مستقیم و غیر مستقیم تاکید شد که مسئله بیمه ورزشکاران حل شود.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: اقدامات کارشناسی در مورد بیمه ورزشکاران انجام شده و بیش از ۴۰ ابهام وجود داشت و بنده به شخصه در این جلسات حضور داشتم.

وی افزود: درخصوص بیمه ورزشکاران، هدف حل مشکل بیمه جامعه ورزش است بنابراین تاکید کردم اگر یک ورزشکار یک روز در سال به اردوی تیم ملی دعوت شد باید برایش یکسال سابقه بیمه پیش بینی شود و نکته ای که متذکر شد یک این بود که پول بیمه توسط خود ورزش پرداخت میشود.

سجادی افزود: در این طرح پس از ۵ سال به مرحله پرداخت حقوق به ورزشکاران می‌رسیم. بیمه عمر نیز در این طرح دیده شده است.

وی ادامه داد: این بیمه ورزشی تداخلی با بیمه افراد ندارد و اگر ورزشکاری کارمند است و بیمه ارگان خاصی است، تداخلی با این بیمه ورزشی طراحی شده ندارد. علاوه بر این بیمه پزشکی ورزشی نیز متمایز از این نوع بیمه است و تکلیفی است که در ابتدا مقام معظم رهبری و پس از آن رییس جمهور بر آن تاکید کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش رویداد نوروزگاه و اقدامات صورت گرفته برای هرچه برگزاری آن را مورد توجه قرارداد و گفت: وقت زیادی صرف این رویداد در حضور مسئولان کشور برگزار و برای تداوم آن تاکیدات بسیاری صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: نوروزگاه با ویژگی های بسیار متفاوتی پیگیری شد، با وجود آنکه من در آن دوران در بستر بیماری بودم اخبار بسیار خوبی را شنیدم.

وی همچنین تصریح کرد: به عنوان مثال کارشناسان و برگزار کنندگان نوروزگاه بیان کردند که فدراسیون سوارکاری به طور ویژه و بسیار منظم این مسابقات را برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار