عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا

«صحرایی» درد فرهنگیان را بهتر می‌داند

حقیقتا عملکردی که ایشان در دانشگاه فرهنگیان داشته است، ‌عملکرد قابل قبولی ‌است/ اگر دکتر صحرایی به‌عنوان وزیر معرفی شود و رای بیاورد، شاید بهتر بتواند از حقوق همکاران خودش دفاع کند

تهران (پانا) - نماینده مردم فلاورجان استان اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه‌ دکتر صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاد تمام دانشگاه است و ‌چون در دانشگاه فرهنگیان فعالیت داشته‌، درد همکاران خود و فرهنگیان را بهتر می‌داند، تاکید کرد ‌انشالله اگر به‌عنوان وزیر معرفی شود و رای بیاورد، شاید بهتر بتواند از حقوق همکاران خودش دفاع کند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«صحرایی» درد فرهنگیان را بهتر می‌داند

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در کشورهای پیشرفته یکی از مهمترین وزارت‌خانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش است که هم نیروهای نخبه را جذب می‌کنند و هم شاید بالاترین حقوق را نسبت به اقشار دیگر جامعه به فرهنگیان اختصاص می‌دهند. دلیل آن هم این است که پیشرفت هر کشور و هر جامعه‌ای ‌به آموزش‌و‌پرورش آن کشور بستگی دارد. یعنی اگر آموزش‌و‌پرورش خوب عمل کند، قطعا صنعت، معدن، دانشگاه و ... ارتقای جایگاه خواهند داشت. ‌برخی اوقات برخی تنگ‌نظرها می‌گویند آموزش‌و‌پرورش مصرف‌کننده است نه تولیدکننده، و چون مصرف‌کننده است پس همین حقوقی هم که می‌گیرد شاید زیاد هم باشد. در حالیکه به نظر من آموزش‌و‌پرورش بزرگترین تولیدکننده است. اگر فولاد مبارکه آهن و ورق تولید می‌کند، آموزش‌و‌پرورش انسان تولید می‌کند. خیلی وقت‌ها در طول تاریخ دیده شده که نقش آموزش‌و‌پرورش از نقش والدین هم خیلی تأثیرگذارتر بوده و معلم توانسته اثرات مخرب تربیتی خانواده را ‌تغییر دهد.»

وی ادامه داد: «نقش و جایگاه معلم نقش بسیار فوق‌العاده و ارزشمند است و ضرورت دارد که در کشور ما، نگاه‌ها به آموزش‌و‌پرورش تغییر کند.»

این نماینده مردم در خانه ملت ضمن انتقاد از رویکرد صداوسیما نسبت به اطلاع‌رسانی درباره افزایش حقوق‌ها و پرداختی‌ها در آموزش‌و‌پرورش افزود: «ما برای سایر دستگاه‌ها نیز شاهد افزایش حقوق در طول سال هستیم ولی هیچ‌وقت صداوسیما اعلام نمی‌کند که حقوق فلان قشر افزایش پیدا کرده است، اما همین‌که هزار تومان به حق و حقوق معلمان اضافه شد، صداوسیما بلافاصله اعلام می‌کند که اضافه شد یا معوقات معلمان پرداخت شد؛ در حالی که وقتی بررسی می‌کنیم شاید اصلا این معوقات به ۲۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد، اما اعلام می‌کنند و همین به توقعات ‌اضافه می‌کند. مثلاً می‌شنویم که می‌گویند هر روز به معلمان پول پرداخت می‌شود، معوقات واریز می‌شود پس شما دیگر چرا اعتراض می‌کنید!.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب رتبه‌بندی معلمان یک ضرورت بود، گفت: «‌سال‌های سال رتبه‌بندی ‌وعده داده شده بود که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مصوب ‌ولی در اجرای صحیح آن تعلل ایجاد شد. مخصوصا در پایان سال گذشته، یک بی‌تدبیری را، هم آموزش‌و‌پرورش و هم برنامه و بودجه صورت دادند و حقوق حقه معلمان را پرداخت نکردند. اما من حقیقتا عزمی را که اکنون هم در مجلس و هم در شخص آقای رییس‌جمهور دیدم، جزم شده است برای برطرف شدن مشکل معلمان و امیدوارم در آینده توجه بیشتری به قشر فرهنگیان شود. فرهنگیان نیز باید وظیفه قانونی خود ‌یعنی آموزش‌و‌پرورش را به بهترین نحو انجام دهند.»

موسوی لارگانی در ادامه درباره انتصاب رضامراد صحرایی از سوی رئیس‌جمهوری به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: «یکی از دلایلی که آقای صحرایی انتخاب شدند این است که ایشان قبلا هم یکی از گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش بود. ‌حقیقتا عملکردی که ایشان در دانشگاه فرهنگیان داشته است، ‌عملکرد قابل قبولی ‌است. آقای دکتر صحرایی استاد تمام دانشگاه است و قطعا با توجه به اینکه در دانشگاه فرهنگیان که یک قسمتی از وزارت آموزش‌و‌پرورش است فعالیت داشته است، درد همکاران خود و فرهنگیان را بهتر می‌داند و انشالله اگر به‌عنوان وزیر معرفی شود و رای بیاورد، شاید بهتر بتواند از حقوق همکاران خودش دفاع کند.»

وی در پایان تاکید کرد: «وزیر آموزش‌و‌پرورشی موفق است که از صندلی خود نترسد، یعنی در هیات دولت حرف خود را بزند، در برنامه و بودجه همینطور، وقتی کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل می‌شود بیاید و از حقوق فرهنگیان دفاع کند‌ یا در آینده نزدیک که بحث تصویب برنامه هفتم توسعه را در مجلس داریم باید منتهی تلاش خود را بکند که از حقوق فرهنگیان در برنامه هفتم دفاع کند، چون یک برنامه بالادستی است و ‌می‌تواند در آینده آموزش و پرورش خیلی تاثیر داشته باشد. بقیه وزیران نیز چنین وضعیتی دارند و وزیری موفق است که از زیرمجموعه خود دفاع کند. اگر از جایگاهش ترسید و هدفش فقط حفظ صندلی بود، به نظر من چنین وزیری موفق نخواهد شد و اتفاقا با چالش‌های بیشتری هم روبه‌رو می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار