رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

سنجش سلامت جسمانی،یکی از موارد ضروری برای ثبت نام در پایه اول

مشهد(پانا)_رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یکی از موارد لازم و ضروری برای ثبت نام دانش آموزان و در پایه اول ابتدایی است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت جسمانی،یکی از موارد ضروری برای ثبت نام در پایه اول

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: سازمان استثنایی کشور امسال در برنامه تحول سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی یک و دو تغییراتی اعمال کرده و امسال زودتر و در سال تحصیلی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بازه زمانی برنامه سنجش که قبلا در تابستان از تیرماه تا اوایل مهر بود تغییر کرده و هم اکنون در طول سال تحصیلی خواهد بود.
وی افزود: اولین پایگاه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان در دی ماه شروع به کار کرده است و هم اکنون نیز تعدادی از پایگاه ها جهت سنجش سلامتی جسمانی نوآموزان عزیز فعال هستند.

روحانی در پاسخ سوال خبرنگار پانا گفت: برنامه تحولی سنجش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برای نوآموزانی که قرار است در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد کلاس اول شوند بوده و از دی ماه فعالیت خود را شروع کرده است.
وی بیان کرد: پایگاه‌های فعال در جهت نوبت گیری از فرودین ماه ۱۴۰۲ در سایت my.medui.ir قابل انتخاب می باشند و والدین باید نسبت به احراز هویت دانش آموز، ثبت نام و یک سری اطلاعات خواسته شده اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در سال‌های قبل خانواده‌ها با مراجعه به مدرسه و نوبت گیری از طریق مدیر مدرسه سنجش را انجام می دادند ولی امسال در برنامه تحولی سنجش جدید، خود خانواده نوبت گیری را طبق سایت انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ پایگاه در استان خراسان رضوی فعال هستند که ۲۵ پایگاه در نوبت صبح در مشهد فعال بوده و در صورت لزوم در بعدازظهر هم یک سری پایگاه پیش بینی شده و در مجموع انشالله حدود ۴۵ پایگاه فعال سازی شده اند.

وی در پایان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یکی از موارد لازم و ضروری برای ثبت نام دانش آموزان در پایه اول است که امیدواریم والدین گرامی جهت هر چه سریعتر نوبت گیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

دانش آموز خبرنگار: حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار