در راستای تقویت روحیه اخوت و تعاون در دانش‌آموزان؛

دادگستری و آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

ارومیه (پانا) - آموزش و پرورش و دادگستری استان در راستای اعتلای فرهنگ صلح و آشتی در کنار تقویت روحیه اخوت و تعاون در دانش‌آموزان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دادگستری و آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

علی مطهری در نشست با رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: دادگستری همکاری مطلوبی با آموزش و پرورش داشته و به عنوان یک حامی ارزشمند در کنار این نهاد بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: این همکاری ها یک ظرفیت عظیم برای این مجموعه است که می‌تواند منجر به آثار مثبت اجتماعی شود.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم از ظرفیت دستگاه قضایی و قضات استان در راستای فرهنگ سازی استفاده کرده چرا که ارتباط مستقیمی با کاهش آسیب‌ها دارد.

مطهری گفت: تقویت ایمان و اخلاق و فرهنگ یکی از موثرترین راهکارها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: دادگستری کل و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راستای توسعه روحیه صلح جویی، تاب آوری و ارتقای فرهنگ تعامل سازنده و ارتباط اثربخش با دیگران بویژه دانش آموزان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

عتباتی افزود: دستگاهای مختلف بویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و محیط زیست و مجموعه‌هایی که با زیست بوم سر و کار دارند باید از ظرفیت آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی استفاده کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند موثرتر از درمان و برخورد باشد چرا که دارای ظرفیتی عظیم برای آموزش در مدارس هستیم.

وی افزود: قضات بسیاری در استان هستند که در رابطه با فضای مجازی، آسیب‌ها و جرایم موجود در این زمینه مهارت و تبحر دارند و می‌توان از ظرفیت این افراد خبره در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مجموعه عظیم آموزش و پرورش استفاده کرد.

عتباتی با تاکید بر غنی سازی محیط یادگیری با تولید محتوای مشترک اضافه کرد: تقویت روحیه صلح و سازش از دوران نوجوانی و ارائه آموزش‌های لازم در قالب دروس در این راستا می‌تواند منجر به نتایج مطلوبی در آینده شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه مشترک در این زمینه بین ۲ دستگاه منعقد و مقرر شد که دوره های مختلف مهارتی برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام شود.

طراحی و برگزاری دوره‌های مختلف برای مربیان و معلمان نیز با هدف ارتقای مهارت‌های اختلاف و آشنایی با مفاهیم پایه حقوقی نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار