فرصت مشاهده ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی 20 روز است

تهران (پانا) - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل مالیاتی کشور اعلام کرد فرصت مشاهده اوراق مالیاتی ۲۰ روز پس از زمان بارگذاری در حساب کاربری مؤدی است و زمان مشاهده، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فرصت مشاهده ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی 20 روز است

به گزارش سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی «داود منظور» خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و اصلاحیه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷، بندهای ۲ و ۳ ماده (۲) دستورالعمل مذکور به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

بند۲ ماده (۲): تاریخ رویت اوراق مالیاتی توسط مؤدی طی بیست روز از زمان بارگذاری در حساب کاربری، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می شود. تاریخ و زمان رویت اوراق مالیاتی و سایر جزئیات در سیستم ذخیره شده و کلیه آثار ابلاغ واقعی به آن مترتب است. ورود به حساب کاربری و رویت اوراق مالیاتی به منزله رسید ابلاغ الکترونیکی است.

بند۳ ماده (۲): خودداری از مراجعه به حساب کاربری ظرف مدت بیست روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز بیست و یکم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود. چنانچه روز بیست و یکم با تعطیل تعطیلات مصادف شود، اولین روز بعد از تعطیل/ تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ در نظر گرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار