رئیس جمعیت هلال‌ احمر:

خودروهای نجات و آمبولانس‌های هلال احمر نوسازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌ احمر از تدوین سند تحول اقتصادی هلال‌ احمر و برنامه‌ریزی برای نوسازی تجهیزات و ناوگان امداد و نجات خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خودروهای نجات و آمبولانس‌های هلال احمر نوسازی می‌شود

پیرحسین کولیوند با حضور در برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه یکی از خدمات اصلی ما در نوروز، خدمات امدادی بود، اظهار کرد: در این ایام به حدود ۵۸ هزار نفر امدادرسانی کردیم. با وجودی که پایگاههای ثابت امدادی داشتیم اما پایگاههای سیار را هم اضافه کردیم و در ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر شدیم. نقاط حادثه‌خیزی هم در سراسر جاده‌های کشور وجود دارد. امسال پلیس کمک کرد تا نیروهای ما در این نقاط حضور پیدا کنند تا موانع و مشکلات، آشکارسازی شوند. حضور نیروهای امدادی و پلیس باعث شد مردم در جاده‌ها بیشتر رعایت کنند. البته وزارت راه هم باید اهتمام و جدیت داشته باشد تا این مشکلات در جاده‌ها برطرف شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه، حاصل فعالیت‌ها و خدمات نوروزی هلال‌احمر را کاهش تلفات در این ایام در عین افزایش مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال‌های قبل دانست و گفت: امسال مسافرت‌های نوروزی از سال‌های قبل، بیشتر بود اما حدود ۲۲ درصد کاهش تلفات داشتیم. این به دلیل ستادها و همکاری‌هایی بود که شکل گرفت و همه دستگاه‌ ها کنار هم قرار گرفتند تا بتوانیم از تلفات در جاده‌ها پیشگیری کنیم.

کولیوند ادامه داد: امسال بنا را بر خرید و نوسازی خودروهای نجات و آمبولانس‌ها گذاشته‌ایم. خودروهای ویژه‌ای که تجهیزات کاملی برای نجات افراد حادثه‌دیده دارند.

وی تاکید کرد: تا پایان سال، حداقل هزار خودرو تامین می‌کنیم. علیرغم چالش تحریم‌های ظالمانه، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر به جای ما به یک شرکت خودروسازی خارجی تعهد داده تا بتوانیم از خودروهای نجات آن خریداری و وارد کنیم. البته سعی می‌کنیم با به میدان آوردن شرکت‌های خودروسازی داخلی، توان داخلی را در این زمینه برای آینده فعال کنیم.

کولیوند افزود: بالگردها هم باید نوسازی شوند. تجهیزات کوهستان، ساحل، جاده‌ها، چه انفرادی و چه گروهی، تجهیز خواهند شد و تجهیز امکانات و ناوگان را در زمین و هوا و پهبادها و... خواهیم داشت.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال، گفت: ما در هلال‌احمر چند مرکز تولیدی خوب داریم که به مردم و دولت کمک می‌کنیم. به دنبال سود نیستیم اما هدف اصلی ما این است که اگر باری بر زمین مانده باشد به لطف خدا و با کمک خیرین، امدادگران و داوطلبان این بار را از زمین برداریم.

وی ادامه داد: تولید داروهای گیاهی و شیمیایی نیز توسط هلال احمر درحال انجام است. طی سال‌های اخیر تولید داروهای خودمان را دو برابر کردیم و در تولید شربت‌های درمانی و دارویی ۳.۵ برابر رشد داشتیم. برنامه ما برای سال جاری در این زمینه این است که با کمک شرکت‌های علم و فناوری، تولیدات خود را با توجه به نیاز مردم منطبق کنیم. مثل داروهای آنتی‌ بیوتیک، داروهای فشار خون، صافی دیالیز و ...

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با بیان اینکه هلال‌احمر برای تامین داروی مورد نیاز مردم در کنار وزارت بهداشت و کمک به این وزارتخانه ایستاده است، اظهار کرد: ما از کشورهای عضو صلیب سرخ و هلال‌احمر خواستیم تا برای ما در تحریم‌ها دارو بخرند. به محض اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اعلام کنند ما برای کمک به آنها و به مردم از آمادگی کامل برخورداریم. برای ذخایر دارو و تجهیزات هم آمادگی داریم. البته سازمان غذا و دارو باید از ما بخواهد.

فعالیت‌های اقتصادی هلال احمر

کولیوند در پاسخ به سوالی در زمینه فعالیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ‌... هلال‌احمر نیز تاکید کرد: فعالیت‌های هلال‌احمر در زمینه تولید منسوجات، تولیدات دارویی و تولید اعضای مصنوعی در هلال‌احمر بی‌نظیر است. اندام مصنوعی تولیدی در هلال‌احمر در حال حاضر هوشمند شده و کشورهای همسایه از ما برای واردات این اندام کمک می‌خواهند.

وی ادامه داد: ما بیش از ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور داریم که می‌توانیم به نیازمندان جسمی و حرکتی کمک کنیم تا به زندگی و شرایط عادی باز گردند و امید به زندگی را به مردم هدیه می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه در مسائل مالی، فسادستیزی در روحیه عزیزان هلال‌احمر وجود دارد و شفاف سازی لازم انجام شده است، افزود: در حال حاضر در کل کشور خانواده‌هایی که کودکان دچار ناتوانی جسمی و حرکتی دارند، را شناسایی و در بیمارستان نورافشار، درمان و توانبخشی می‌کنیم. هلال‌احمر واسطه و حلقه میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان، است.

رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین
وی در ادامه از ارتقای سرمایه اجتماعی هلال‌احمر بویژه در سال‌های اخیر گفت و تاکید کرد: امسال در کمک‌های مومنانه به نیازمندان نسبت به سالهای قبل، بیش از ۱۰۰ درصد رشد همکاری داشته‌ایم. روزنامه شهروند، ۱۲ مرکز درمانی در ۱۲ کشور خارجی که مورد استقبال است و توان کشور را به رخ منطقه می‌کشند و به مستمندان کمک می‌کنند، از دیگر فعالیت‌هایی است که بدون در نظر گرفتن حاشیه سود و برای ارتقای سرمایه اجتماعی هلال‌احمر در حال انجام است.

کولیوند با تاکید بر اینکه، تلاش هلال‌احمر همواره این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر دولتی نیست و هیچ بودجه دولتی برای کارخانجات و مراکز درمانی و .... دریافت نمی‌کند. کمکی که دولت به هلال‌احمر می‌کند برای تجهیزات امدادی و حوادث و بلایاست و برای کارخانجات و داروها و مراکز درمانی هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کنیم. در واقع هر جا که بخش خصوصی نتوانست کار انجام دهد، ما ورود کرده‌ایم و هرجا کمبود وجود داشت، ما حاضر شدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار