خواهر شهید علی یزدی:

پیکر برادرم پس از سال‌ها معطر و سالم نمایان شد

قم(پانا)- خواهر شهید یزدی از شهدای دفاع مقدس گفت پیکر برادرش پس از سال‌ها خاکسپاری، معطر و سالم درون قبر نمایان شد و همواره حضور برادر شهیدش را در کنار خودم حس می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پیکر برادرم پس از سال‌ها معطر و سالم نمایان شد

شهید علی یزدی نخستین شهید دوران دفاع مقدس از شهرستان جعفرآباد قم است. به مناسبت یازدهم فروردین چهل و یکمین سالگرد شهادت وی در سال 1361، گفتگویی را با حاجیه خانم «قمر یزدی» خواهر بزرگوار این شهید والامقام انجام داده ایم.

برادرتان در چه سالی چشم به جهان گشود؟

«علی در سال ۱۳۳۴ در یک روز تابستانی و به عنوان تنها پسر خانواده متولد شد.»


ویژگی های شخصیتی شهید را بیان کنید.

« برادرم فردی انقلابی بود و در دوران انقلاب فعالیت های خودش را در پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) آغاز کرد. او بسیار بخشنده و مهربان بود. همیشه نسبت به پدر و مادر و خواهرها احترام و عزت زیادی قائل بود و همچنین در بین همسایه ها و دوستانش محبوب و مورد احترام بود.»

شهید یزدی چند فرزند داشتند؟

«برادرم دو فرزند به نامهای محمد و روح الله دارند که فرزند بزرگش یعنی روح الله ۱سال و محمد ۴۰ روزه بودند که پدرشان شهید شد.»

نحوه شهادت برادرتان چگونه بود؟

«ایشان در عملیات فتح المبین منطقه عملیاتی هفت تپه شهر شوش بر اثر برخورد ترکش به ناحیه شکم و پهلو به شهادت رسید.»

یکی از کرامات شهید را بیان بفرمایید.

«پس از شهادت علی و تشییع او در قبرستان شیخان، پس از چند سال وقتی می‌خواستند در بالای قبر برادرم قبری دیگر حفر کنند، دیواره قبر علی شکسته شده و به طور ناگهانی بوی گلاب از قبر بیرون می‌آید، همه کسانی که در آنجا بودند به طور ناخود آگاه صلوات می‌فرستند و بعد با شکستن قبر علی وقتی پلاستیک کفن را کنار می‌زنند می‌بینند که جسد برادرم پس از چند سال هنوز سالم است و این نشان دهنده این است که شهدا زنده اند.»

آیا این موضوع در جایی ثبت شد؟

«افراد و مسئولانی که در آنجا حضور داشتند، لحظات این واقعه را ثبت کردند و مورد تایید قرار دادند.»

آیا شما تاثیرات این شهید را در زندگی حس می کنید؟

«بله من همیشه حضورعلی برادرم را در کنار خود حس می کنم و همیشه با او در حال صحبت کردن هستم.چند بار هم شفای بیماری خود را از برادرم گرفتم.»

دانش آموزخبرنگار: فاطمه فانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار