فاطمه نعمتی*

طبیعت، آینه تمام نمای خلاقیت خالق زیبایی‌ها است

هر چه بیشتر در سرشت طبیعت اندیشه کردم، از خلاقیت خالق نیز بیشتر متحیر و شگفت زده شدم‌، طبیعت آینه تمام نمای خلاقیت خدا است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طبیعت، آینه تمام نمای خلاقیت خالق زیبایی‌ها است

گاهی وارد طبیعت شو و بگذار که نسیمی خنک و زیبا چهره‌ات را نوازش کند، اگر کمی با خود بیندیشی می‌بینی که تمام زیبایی‌های زندگی در همین است، عده‌ای همواره به دنبال ثروت هستند، عده‌ای به دنبال جای و مقام هستند و عده‌‌ای هم کامل از همه چیز ناامید شده‌اند.

همین که گاهی اوقات پا به طبیعت بگذاری و از زیبایی‌های آن لذت ببری، یک نعمت بزرگ است، همین که بگذاری آن نسیم خنک صورتت را نوازش کند، یک ثروت بزرگ است، ثروت‌ها همین چیزهایی هستند که گاهی نادیده گرفته می‌‌شوند.

بیاییم از طبیعت درس زندگی بگیریم. طبیعت در بهار آغاز میشود و سرسبز و خوش خندان است! اما به آن تکیه نمی‌‌کند و دوست دارد که باز هم تجربه کند. سپس به تابستان وارد می‌‌شود و بعد از آن هم پاییز. بعد از سه بار تجربه کردن باز هم می‌‌خواهد چیزهای جدیدی را تجربه کند و به همین دلیل وارد زمستان می‌شود، کاش ما انسان‌ها هم همینطور باشیم، به داشته‌های خود اکتفا نکنیم و مدام در تلاش و کسب تجربه‌های جدید باشیم.

درست است که طبیعت زیبایی خود را در زمستان از دست می‌‌دهد اما در تابستان زیبایی‌های جدیدی را تجربه می‌‌کند، زیبایی‌های طبیعت بسیار چشم‌نواز است و حضور در طبیعت پاک و بکر این چشم‌نوازی را بیشتر می‌‌کند، برای داشتن طبیعت بکر و زیبا باید برای تمیزی و شادابی آن تلاش کنیم.

اگر روز طبیعت، به دامان پهناور و بخشنده‌اش پناه بردیم، یادمان باشد زباله‌ها را جمع‌آوری کنیم، شاخه درختان را نشکنیم، آب را آلوده نکنیم، به درختان آسیب نزنیم و تا جایی که راه دارد پلاستیک وارد محیط زیست نکنیم. یادمان باشد این طبیعت، همان جایی است که حال ما را خوب می‌کند، با طبیعت دوست باشیم، روز طبیعت گرامی باد.

*دانش‌آموز خبر‌نگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار