دبیر انجمن خادمان قرآن کریم خبر داد؛

تجلیل از ۱۲ خادم قرآنی با حضور رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - دبیر انجمن خادمان قرآن کریم گفت ۱۲ خادم قرآنی همزمان با مراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس‌جمهوری تجلیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۱۲ خادم قرآنی با حضور رئیس‌جمهوری

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمعین اظهار کرد: شنبه ۱۲ فروردین مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین دوره آیین تکریم خادمان قرآن کریم از ۱۲ نفر در هشت رشته تجلیل می شود که دو نفر از این خادمان، بانوان هستند. خادمان برگزیده در رشته های قرائت، حفظ، پژوهش، خوشنویسی، نرم افزارهای قرآنی، مدیریت امور قرآنی، امور سینمایی قرآن و آموزش قرآن کریم انتخاب شدند.

وی افزود: این افراد پس از فراخوان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی و بر اساس پرونده هایی که در انجمن خادمان قرآن کریم دارند و همچنین با توجه به بررسی گروه های تخصصی انجمن خادمان قرآن کریم انتخاب شدند. البته اسامی اعلام شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از دو برابر بود که در نهایت ۱۲ نفر به تصویب نهایی رسید.

پورمعین ادامه داد: مراسم تجلیل از خادمان قرآنی همه ساله در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود ولی با توجه به حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه و مصادف با یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران قرار شد مراسم تجلیل از خادمان قرآنی نیز در همین برنامه برگزار شود.

وی اضافه کرد: با انتخاب این ۱۲ نفر تعداد خادمان قرآنی برگزیده شده تاکنون به حدود ۳۰۰ نفر می رسد. نیمی از خادمانی که این دوره معرفی می شوند از استان های قم، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و سمنان هستند که روز شنبه قبل از مراسم اسامی این خادمان اعلام خواهد شد.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن گفت: حدود دو هزار پرونده در مرحله بررسی قرار دارد که بسیاری از آن ها شرایط عمومی ندارند و می توان گفت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دارای شرایط بهتری نسبت به بقیه هستند.

ضرورت نگاه ویژه به بانوان در انتخاب خادمان قرآنی

پورمعین گفت: امسال به رئیس جمهور و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرده ایم تا از سال آینده نگاه ویژه ای به بخش بانوان داشته باشیم و این افراد با جامعه بانوان سنجیده شوند نه با آقایان. چون در برخی رشته ها مانند قرائت و کارهای سینمایی محدودیت هایی وجود دارد و لذا در رشته هایی مانند آموزش، داوری، حفظ و مربی گری قرآنی توجه بیشتری شود تا بتوانیم در خدمت جامعه بیشتری از بانوان باشیم. البته تاکنون در این حوزه به بانوان توجه شده ولی انتظار می رود روش انتخاب و بررسی بانوان به صورت جداگانه محاسبه و مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: اعطای نشان درجه یک هنری برابر با تصویب و اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته که آیین نامه آن در حال تدوین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار