دره الهه نمک، نگین سفید جزیزه هرمز، به روایت دانش‌آموز خبرنگار پانا

شهریار (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا در سفر به جزیره هرمز، دره الهه نمک را یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره خواند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دره الهه نمک، نگین سفید جزیزه هرمز،  به روایت دانش‌آموز خبرنگار پانا

جزیره شگفت‌انگیز هرمز در چند سال اخیر به‌خاطر طبیعت خاص و دیدنی‌، گردشگران زیادی را به سمت خودش کشانده است. در هرمز شگفتی‌هایی را می‌بینید که احتمالا هیچ جای دیگری نمی‌توانید ببینید که یکی از این شگفتی ها دره الهه نمک است. من هم امروز به جزیزه هرمز سفر کردم و یکی از مکان هایی که نظرم را به خودش جلب کرد دره الهه نمک بود که تصمیم دارم آن را به شما معرفی کنم.

این مکان یکی از اولین مکان های دیدنی از زیبایی‌های این جزیره بی‌نظیر است که بخش های جذابی همچون رودخانه نمکی، غار نمکی و کوه ها تشکیل شده که می‌توان از آنها بازدید کرد و حتی می‌شود در رودخانه های کوچک آن بازی کرد و لذت برد.

دیدن این بلور های نمک بسیار جذاب و دوست داشتنی است، و چیزی که این نمک هارا زیباتر کرده زمین سرخ رنگ آنجا است. این خاک سرخ رنگ کوه آنجا را هم منحصر به فرد کرده و به زیبایی این جزیره اضافه کرده و ترکیب سرخی زمین و کوه ها با سفیدی نمک ترکیب زیبایی ساخته است.

این دره به خاطر سکوت مطلقی که حکم‌فرماست باعث شده تا این مکان «دره سکوت» نامیده شود. همچنین از آنجایی که سنگ نمک انرژی مثبت فراوانی از خود آزاد می‌کند،یکی دیگر از نام های این دره «دره انرژی» است.

یکی دیگر از عجایب این کوه آن است که برعکس دیگر کوه ها که صدا را منعکس می‌کنند این کوه صدا را به خود جذب می‌کند و آرامش و سکوت دلنشینی را ایجاد می‌کند و این قابلیت وجود دارد که ساعت ها در آنجا نشست و به سکوت آرامش بخش آن گوش سپرد

گردشگران از این مکان نهایت استفاده را بردند و لحظات خوبی را برای خود در این جزیره رقم زدند.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدت جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار