عینالی،کوهی به وسعت تاریخ

تبریز(پانا)- کوه عینالی تبریز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را از استان‌های مختلف و کشورهای دیگر به خود جذب می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
عینالی،کوهی به وسعت تاریخ

کوه عینالی تبریز از سمت شمال به رودخانه تلخه رود (آجی چای)، دریاچه ارومیه و دره‌های شهرستان اهر، از شرق به چشمه کهلیک ( کهلیک بولاغی)، از جنوب به طرف فرودگاه تبریز و از غرب به خیابان‌ها و شهرک‌های شهر تبریز منتهی می‌شود، همچنین ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا ۱۹۶۰ متر است.

این کوه علاوه بر این که یک تفرجگاه سالم برای آخر هفته ها است، مکان گردشگری عالی برای توریست های داخلی و خارجی و محلی برای موه نوردی حرفه ای است. لازم به دکر است که بقعه عون بن علی نیز در بالای این کوه قرار داشته و یکی از زیارتگاه های محبوب و مهم شهر تبریز است.

همچنین کوه عینالی از تله کابین تا مسیرهای مختلف کوه نوردی، زیارتگاه، مسجد عون بن علی و دریاچه مصنوعی تا طرح های جنگل کاری و امکانات دیگر را در خود نیز جای داده است.

از مهم ترین ویژگی های این منطقه می‌توان به بقعه عون بن علی، برج یادمان شهدای گمنام، تله کابین تبریز، زیپ لاین عینالی تبریز، دریاچه مصنوعی داغ گلی، آبشار مصنوعی کوه عینالی تبریز و مجسمه عظیم قیچی ساز اشاره کرد.

دانش آموز خبرنگار: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار