برگزاری آئین‌های سنتی ماه مبارک رمضان در قالب نوروزگاه شهرستان کاشان

اصفهان (پانا) - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از برگزاری نوروزگاه این شهرستان با محوریت آئین‌های سنتی ماه مبارک رمضان در مجموعه جهانی باغ فین خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین‌های سنتی ماه مبارک رمضان در قالب نوروزگاه شهرستان کاشان

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگاران رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان آیین‌ها و رسوم مختص این ماه در قالب نوروزگاه از سوم‌ تا دوازدهم فروردین‌ماه در مجموعه جهانی باغ فین به گردشگران و مسافران معرفی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در نوروزگاه ۱۴۰۲ رویدادهایی مانند تواشیح و مناجات خوانی، هم‌خوانی قرآن، سرودهای مذهبی، هوم بابایی، رسوم مردم در دادن افطاری و سحری در باغ فین اجرا می‌شود.

دانایی نیا با اشاره به اینکه منطقه کاشان سرشار از آیین‌های فرهنگی در ماه‌های مذهبی است افزود: اغراق نیست اگر بگوییم آیین‌های ماه رمضان مردم این خطه به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و‌ منحصربه‌فرد نسبت به سایر نقاط استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: تاکنون سه آیین ماه مبارک رمضان کاشان با عنوان‌های هوم بابایی، سحر خوانی پنداس و آداب ختم سی پاره جزء قرآن جوشقان قالی در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده و چهار پرونده دیگر به مرکز استان به‌منظور ثبت ارسال‌ شده است.

دانش آموز خبرنگار: محمد طاهانمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار