مسئول انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر:

زبان فارسی از بهترین زبان‌ها برای سرودن شعر است

خلیل‌آباد (پانا) - مسئول انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت زبان فارسی از بهترین زبان‌ها برای سرودن شعر است زیرا قدرت انتقال مفاهیم و عواطف مختلف انسانی را در خود دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
زبان فارسی از بهترین زبان‌ها برای سرودن شعر است

مجتبی عباسی هاشم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: هدفم از شعر سرودن دعوت مخاطب به دیدن حقیقت، زیبایی و عشق است. من از چاپ اشعارم ، هیچ درآمدی کسب نکرده‌ام و صرفا به‌خاطر عشق و اعتقادم سروده‌ام. یکی دوتا شعر هم برای کودکان گفتم.

دبیر انجمن ادبی سپیدار اضافه کرد: از طریق مطالعه اشعار بزرگانی ، چون حافظ و سعدی و مولانا به شعر علاقمند شده و با کمک آشنایان شروع به سرودن شعر کردم.

وی افزود: زبان فارسی زبانی کهن و با اصالت است و قابلیت‌های ممتازی دارد. این زبان یکی از بهترین زبان‌های دنیا برای سرودن شعر است، چون قدرت انتقال مفاهیم و عواطف مختلف انسانی را در خود دارد. از طرف دیگر قدرت تصویرسازی در این زبان بسیار بالاست.

این شاعر در توصیف خود گفت: عباسی هاشم آبادی معلم، شاعر و پژوهش گر ،تولد1354 کاشمر ،دانش آموخته ی زبان و ادبیات فارسی دارای مدرک دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی.در حال حاضر به عنوان دبیر انجمن ادبی سپیدار شهرستان کاشمر و مسئول انجمن شعر و ادب اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر مشغول انجام وظیفه است. همچنین به عنوان دبیر شاغل در اداره آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد واپسین سال‌های خدمت را سپری می‌کنم.

وی ادامه داد: ار شعری منتشر شده ام به قرار زیر است «التیام سکون، ماه کامل است، زبان بازی گنجشکها، جهل مرکب سپیدار سروده ها شامل اشعار منتخب شاعران کاشمر و زمزمه محبت شامل اشعار منتخب فرهنگیان خلیل آباد.»

عباسی هاشم آبادی اظهار کرد: سبک شعری من در قالب کوتاه و سپید است. موفق ترین مجموعه شعری من کتاب زبان بازی گنجشک‌ها بوده است که در سال 1395 توسط انتشارات شانی چاپ شده است. علاوه بر فعالیت شعری در عرصه پژوهش نیز صاحب 6 عنوان مقاله منتشر شده در نشریات و سایت‌های علمی معتبر هستند که عبارتند ازدلایل درونی و بیرونی مرگ اندیشی در آثار صادق هدایت، بررسی نوستالژی در اشعار غلامرضا بروسان، نمودهای نوستالژی در اشعار شمس لنگرودی، نگاهی به کهن الگوی سایه در شخصیت سودابه، بررسی وجوه افتراق و اشتراک رجزخوانی در شاهنامه و بهمن نامه، عشق درمانی در قصه شاه و کنیزک مولوی.

دانش آموز‌ خبرنگار: مریم حسن نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار