شورای روستای شونگان:

راه‌اندازی کارگاه قالیبافی در روستای شونگان خراسان جنوبی

تهران (پانا) - عضو شورای روستای شونگان در خراسان جنوبی از رای زنی برای راه‌اندازی کارگاه قالیبافی در این روستا خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کارگاه قالیبافی در روستای شونگان خراسان جنوبی

مجیدرضا اندیش گفت:جامعه باید نگاهش را نسبت به روستا تغییر دهد و به مردم روستا اعتماد کند، زیرا بسیاری از محصولات مورد استفاده در بازارهای داخلی و خارجی دسترنج مردمان روستایی است.

وی افزود: شغل اصلی و پایه مردمان روستای عشایری شونگان کشاورزی و پرورش دام است و برخی از اهالی روستا به تولید صنایع دستی همچون قالی اشتغال دارند، اما به دلیل بازار قیمت نامناسب محصولات روستایی و فراهم نکردن نیازهای مالی پدیده مهاجرت به شهر بوجود آمده است.

اندیش ادامه داد: از مشکلات دیگر روستا کمبود کار است که جوانان تحصیل کرده در حال جستجوی شغل در شهرها هستند.

عضو شورای شونگان اظهار کرد: با رای زنی اعضای شورا برای کاهش مهاجرت و ایجاد شغل اقدام به راه اندازی کارگاه قالی بافی در سال 1402 کردیم. این کارگاه باعث تشدید فعالیت نیروی جوان و همچنین مسن تر می شود.

اندیش گفت: یکی از اصلی ترین نقش های روستا در امنیت غذایی شکوفا می‌شود، محصولات کشاورزی روستا شامل گندم، جو، پسته، زرشک، زعفران است، اما در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی های مکرر و بحران کم آبی باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در جلسه ای که میان اعضای جهاد کشاورزی و اعضای شورا صورت گرفت بنا شد که تغییری در الگوی کشت با استفاده از روش های نوین کشاورزی، کشاورزی تحت فشار را در سال 1402 داشته باشیم.

اندیش بیان کرد: بسیاری از خسارت‌های کشاورزی و باغداری ناشی از سرمازدگی درختان در فصول سرد سال است، به این منظور جهاد کشاورزی انواع کودها را در راستای پیشگیری از سرمازدگی درختان در اختیار کشاورزان و باغداران قرار خواهد داد.

دانش‌آموز خبرنگار؛ ندا اندیش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار