واکنش خزعلی به حواشی یک ویدئو

آیین‌نامه بیمه زنان خانه‌دار دارای سه‌فرزند تصویب شد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به حواشی پیام ویدئویی خود به نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش خزعلی به حواشی یک ویدئو

‌انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ما می‌توانیم در کمیسیون مقام زن شرکت کنیم با اینکه حق رای‌مان و حق عضویت‌مان لغو شده است و ویزا برای همکاران ما نیامد. البته من از قبل قرار بود که به صورت مجازی سخنرانی را ارائه بدهم. سخنرانی ما ارائه شد و طی چند بار به سازمان ملل رفت و برگشت و در نهایت گفتند نمی‌توانیم با دو صدا یعنی زیرصدای فارسی و ترجمه انگلیسی سخنرانی را پخش کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: در نهایت اعلام شد اگر صدای فارسی از سخنرانی حذف نشود پخش نخواهد شد این پروتکلی بود که امسال قرار دادند و شامل کشورهای دیگر نیز می‌شد.

خزعلی خاطرنشان کرد: همکاران ما صدای فارسی را به‌سرعت حذف کردند و سخنرانی را به سازمان ملل ارسال کردند. بنابراین بحث و دروغ پراکنی‌ها درباره دوبله و ... مواردی است که وقتی دست‌شان خالی است مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز تصویب آیین‌نامه را در ارتباط با بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند را داشتیم که در روستاها و عشایر ساکن باشند، روستا و عشایر مورد پوشش این بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

این خبر خوبی است که نشاندهنده عملیاتی شدن قانون است. امیدوار هستیم قانون‌های دیگری در این زمینه عملیاتی شود و ما شاهد بیمه همه زنان خانه‌دار در سال‌های آینده باشیم.

پیش از این نیز شکوهی، مدیر روابط‌ عمومی معاونت زنان ریاست‌ جمهوری درباره حواشی ایجاد شده درخصوص ویدئوی سخنرانی انسیه خزعلی توضیحاتی ارائه داد. او گفت که سازمان ملل از خانم خزعلی دعوت کرد تا برای 67 کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیام ویدئویی بفرستد.

به گفته شکوهی، معاونت زنان ریاست‌جمهوری هم فیلمی با زبان فارسی ضبط کرد و به وزارت خارجه ارسال کرد. وزارت امور خارجه نیز صدای خانم دکتر را به صورت زیرصدا کم کرد و نریشن انگلیسی پیام را روی تصویر قرار داد.

شکوهی در ادامه گفت: اما سازمان ملل پیامی فرستاد که متأسفانه چون سیستم سالن کنفرانس در اواخر مارس گذشته به تنظیمات عادی پیش از کرونا برگشته، این یکی از امکاناتی است که دیگر موجود نیست. ویدیو بدون ترک تفکیک شده باید تحویل شود. نهایتا وزارت امورخارجه طبق خواسته سازمان ملل کلا صوت زیر صدای خانم خزعلی را حذف کرد و فقط نریشن را قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار