کاخ سفید: ارتباط ‌با تهران برای آزادی ‌زندانیان‌ ادامه دارد

هیچ شواهدی مبنی بر دریافت تسلیحات کمکی آمریکا به کی‌یف توسط ایران نداریم

تهران (پانا) - ‌مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ارتباط این کشور با تهران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کاخ سفید: ارتباط ‌با تهران برای آزادی ‌زندانیان‌ ادامه دارد

‌«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که به دلیل (عدم) روابط آمریکا با تهران، واشنگتن نتوانست به عنوان میانجی در ایجاد روابط میان ایران و عربستان به ایفای نقش بپردازد.

وی در ادامه گفت: «در جریان مذاکرات عربستان با ایران، در ارتباط تنگاتنگ با ریاض بودیم و این کشور ما را در جریان تحولات قرار می‌داد».

سالیوان اضافه کرد: «از رقابت با چین استقبال می‌کنیم و درگیری با آن معنا ندارد و انتظار داریم که جو بایدن در آینده با همتای چینی خود به گفت‌وگو بپردازد».

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: «توافق ایران و عربستان موضوعی مثبت بوده چون از هدف آمریکا در کاهش تنش در منطقه حمایت می‌کند».

سالیوان گفت: «وجود کشورهای دیگر که در راستای کاهش تنش در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کنند بدین معنا نیست که این اقدام بر خلاف منافع آمریکاست».

وی ادامه داد: «ارتباط واشنگتن با تهران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران ادامه دارد».

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز در یک نشست خبری ‌گفت:‌ ما هیچ نشانه موثقی مبنی بر اینکه کمک‌های نظامی که به شرکای اوکراینی خود ارائه کردیم به کشور دیگری برسد ندیده‌ایم، اما این موضوع را به دقت زیر نظر داریم‌.

وی خاطرنشان کرد که نمی‌تواند صحت گزارش‌های برخی رسانه‌های غربی را تأیید کند که اوایل ماه مارس ادعا کردند روسیه می‌تواند برخی از انواع تسلیحات آمریکایی را که در عملیات ویژه در اوکراین توقیف شده است به ایران منتقل کند.

پرایس یادآور شد که ایالات متحده یک "طرح نظارتی قوی" دارد که این اجازه را می‌دهد تا تسلیحات آمریکایی منتقل شده را ردیابی کند.

هفته گذشته، شبکه تلویزیونی آمریکایی "چین" گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه طرف روسی برخی از تسلیحات تولید‌شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو را که در اوکراین توقیف شده بود، به ایران تحویل داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار