فرزند شهید در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

پدرم و همه‌ شهیدان رفتند تا ایران عزیزمان مقتدرانه بماند

ملارد(پانا) - فرزند شهید ملاردی در روز شهدا عنوان کرد، پدرم و همه شهیدان رفتند، تا ایران عزیزمان مقتدرانه بماند و پرچم اسلام همچنان برافراشته باشد تا به دست آقا امام زمان(عج) برسد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پدرم و همه‌ شهیدان رفتند تا ایران عزیزمان مقتدرانه بماند

فاطمه باقریان، فرزند شهید باباحسن باقریان و معاون آموزشی دبستان موعود، از پدر شهیدش این‌گونه گفت: «پدرم در سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۶ در پاوه به درجه رفیع شهادت نائل شد. در آن زمان، من سه ساله بودم و خواهرم شش‌ماهه بود.»

وی افزود: «چون سه ساله بودم از زمان حضور ایشان چیزی به یاد ندارم. تنها تصویر واضحی که در ذهنم حک شده و به هنگام دلتنگی‌ها مرور می‌کنم، لحظه‌ای است که پیکر پدر شهیدم در تابوت بود. من و مادرم نیز بالای سر پدرم بودیم، حالا نمی‌دانم این تصویر مربوط به همان زمان است که من در ذهن دارم یا این‌که این تصویر از توضیحات دیگران در لحظه وداع با پیکر شهید است. اما با توجه به وضوح این تصویر، در ذهنم فکر می‌کنم، مربوط به همان لحظه‌ای است که من بالای سر پدرم بودم هرگاه درباره این تصویر با مادرم سخن می‌گویم ایشان تایید می‌کنند که درست همان لحظه است، و بعد از تو خواستم پدرت را ببوسی، ولی تو گفتی بابا خوابیده است.»

او در ادامه تشریح کرد: «وقتی این خاطره را از مادرم می‌شنوم خودم را هزاران بار شماتت می‌کنم که چرا برای آخرین بار پدر را در آغوش نگرفتم و نبوسیدم. نمی‌دانستم که قرار است سال‌ها آرزوی بوسیدن و حسرت به آغوش کشیدن پدر را داشته باشم. سال هاست که پدر داشتن برایم شده یک قاب عکس، پدر شده یک خاطره که اسمش روی لب مادرم لبخندی کمرنگ می‌نشاند. با وجود تمام دلتنگی‌ها و مشکلاتی که با نبود پدرم داشتم و خواهم داشت، به پدر شهیدم افتخار می‌کنم، ایشان برای من و خواهرم شجاعت، صبر، مقاومت و ایمان را به یادگار گذاشت.»

باقریان در پایان به همه جوانان و نوجوانان این‌گونه توصیه کرد: «قدر پدر و مادر خود را بدانند و همیشه در همه کارها به خداوند توکل داشته باشند و از امام زمان کمک بگیرند. در این روزگار که حق و باطل در هم آمیخته، معنویت ضعیف و ایثار و صداقت کمرنگ شده است. با الگو گرفتن از زندگی شهدا، راه درست را از نادرست تشخیص دهند. هر چند جای شهدا خالی است، اما خون آن‌ها در شریان‌های جامعه جریان دارد و روشنگر راه ما است. جامع نگر باشند و در همه‌ مسائل سطحی‌نگر و تک‌بعدی به مسائل نگاه نکنند. راستی و صداقت داشته باشند که اساس همه خوبی‌هاست. در زندگی کم حوصله نباشند. یکی از رمزهای پیروزی و موفقیت صبر، حوصله و امید به زندگی است. انشاالله با یاری خدا و کمک گرفتن از شهیدان جامعه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.»

دانش‌آموز خبر‌نگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار