بهره‌برداری از ایستگاه کتاب؛ نیمه اول ۱۴۰۲

تهران (پانا) - مدیر پروژه ایستگاه‌های دادمان و مدافعان سلامت گفت در آخرین شنبه سال جاری-۲۷ اسفندماه- ایستگاه مترو شهید دادمان و ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ایستگاه کتاب؛ نیمه اول ۱۴۰۲

محمود یوسفی، مدیر پروژه ایستگاه‌های دادمان و مدافعان سلامت با بیان اینکه شنبه هفته آینده -۲۷ اسفندماه- ایستگاه مترو شهید دادمان و ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت افتتاح می‌شود، درباره جزییات این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه دادمان شامل ۲ سامانه تهویه، ۸ پله‌برقی و ۲ آسانسور است و معماری این ایستگاه ایرانی-اسلامی است که از آجرهای خاصی در طراحی آن (مانند بناهای اصفهان) استفاده شده است.

مدیر پروژه ایستگاه دادمان با بیان اینکه این ایستگاه در عمق ۳۵ متری واقع است، عنوان کرد: مجموع هزینه برای ساخت این ایستگاه ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن به هزینه‌های تجهیزاتی و ۵۰ درصد دیگر به هزینه‌های ساختمانی اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از تحریم‌ها سیگنالینگ خط ۷ که شامل ۱۲ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر بود برعهده یک شرکت خارجی بود که بعد از لغو برجام یک شرکت ایرانی مراحل طراحی، تامین و نصب آن را به عهده گرفت.

یوسفی با بیان اینکه کار بزرگی در این مورد انجام شد و ۳۰۰ نفر شبانه‌روز برای بهره‌برداری این پروژه مشغول به کار بوده اند، افزود: سیگنالینگ کار طوری بود که بخش شمالی به جنوبی وصل می‌شد بدون اینکه توقفی داشته باشد. همچنین پیشرفت فیزیکی این ایستگاه‌ به دلیل اینکه یک ورودی آن تا قبل پایان سال جاری بهره‌برداری نمی‌شود، ۹۰ درصد است.

وی درباره ایستگاه مدافعان سلامت هم گفت: ورودی بیمارستان امام خمینی(ره) ایستگاه مدافعان سلامت نیز شنبه ۲۷ اسفند به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

یوسفی با بیان اینکه عمق این ایستگاه ۴۵ متر است، گفت: این ایستگاه ۸ پله برقی و ۲ آسانسور دارد.

وی در پایان از بهره‌برداری از ایستگاه کتاب و ورودی دوم ایستگاه‌های بریانک، هلال احمر، آهنگ، دولاب و دادمان در نیمه اول سال آینده خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار