توضیح وزیر دفاع و فرمانده نهاجا درباره ویژگی‌های جت یاسین

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌گفت‌ صنعت هوایی از سال‌ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کرد که امروز دومین فروند آن رونمایی شد و ویژگی این جت آموزشی این است که می‌توان‌ از آن در حوزه رزمی‌ و‌ پشتیبانی ‌از نزدیک ‌ استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیح وزیر دفاع و فرمانده نهاجا درباره ویژگی‌های جت یاسین

‌به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع صبح امروز در حاشیه رونمایی از نمونه معیار تولید و خط تولید انبوه جت آموزشی یاسین که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما ارتقای آموزش خلبانی است چرا که آموزش خلبانی از جمله آموزش‌هایی است‌ که‌ از اهمیت بالایی برخوردار است و انجام این مهم نیاز به هواپیمای آموزشی در کلاس‌های مختلف دارد.

وی‌ افزود: صنعت هوایی از سا‌ل‌ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کرد که امروز فروند دوم آن رونمایی شد ویژگی این جت آموزشی طراحی کاملا بومی آن است ‌که موجب شده تا از این نمونه بتوانیم برای هواپیماهای رزمی‌ و‌ پشتیبانی ‌نزدیک ‌نیز استـفاده کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: قالب تجهیزات هواپیما بومی‌سازی شده و ‌یقین داریم ‌به عنوان ‌هواپیمای ‌پیشرفته می‌تواند مأموریت‌هایی که به نیروی‌ هوایی واگذار می‌شود را به خوبی انجام دهد و در کاهش مدت زمان آموزش و‌ کیفیت آموزش‌ها موثر واقع شود.

‌تولید هواپیمای یاسین باعث بومی‌شدن آموزش‌های خلبانی شد/ دوره‌های آموزش خلبانی کامل‌تر و کوتاه تر می‌شود

‌امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از اولین نمونه تولید معیار جت آموزش پیشرفته یاسین، گفت: از تلاش‌های وزارت دفاع در ساخت هواپیمای آموزشی یاسین تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم چون امروز یک روز خوب برای نیروی هوایی است.

وی افزود: در زمان گذشته، آموزش‌های نیروی هوایی ارتش در خارج از کشور انجام می‌شد. اما از آنجایی که نیروی هوایی از اولین مواردی بود که مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت‌ باعث شد نیروی هوایی ارتش نتواند آموزش‌های خلبانان خود را در خارج از کشور انجام دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: امروز یک روز بسیار خوب برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و افتخار می‌کنیم هواپیمای جت آموزشی به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش، بومی شده است.

امیر واحدی با بیان اینکه تولید هواپیمای یاسین باعث بومی‌سازی حوزه آموزش خلبانی شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از هواپیمای یاسین باعث می‌شود تا دوره آموزش‌ها کامل‌تر و کوتاه‌تر شود و در آینده نزدیک هواپیمای شکاری ‌کوثر نیز می‌تواند باعث ارتقای توان دفاعی کشورمان ‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار